اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آذربایجان غربی انجام شده است؛

افزایش 3 برابری طرح‌های مقاوم‌سازی مسکن روستایی

خبرگزاری فارس: مدیر کل بنیاد مسکن آذربایجان غربی گفت: طرح‌های مقاوم‌سازی مسکن روستایی در آذربایجان غربی سه برابر رشد را نشان می‌دهد.

افزایش 3 برابری طرح‌های مقاوم‌سازی مسکن روستایی
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ایوب عزیزی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی از سال 84 تاکنون اقدامات بسیار گسترده‌ای را در راستای بهبود، مقام‌سازی و استاندارد‌سازی محیط‌های روستایی و اماکن مسکونی انجام داده که بیشتر به یک انقلاب در خدمات‌رسانی روستایی شباهت دارد.
وی با بیان اینکه از سال 84 تاکنون کار نوسازی و مقاوم‌سازی بیش از 58 هزار مسکن روستایی در استان آغاز شده افزود: از این تعداد 48 هزار واحد آن به بهره‌برداری رسیده است.
عزیزی ادامه داد: دفع آب‌های سطحی، سنگ فرش، جدول کشی، آسفالت معابر روستایی و مجموعه اقدامات دیگر به منظور بهسازی فضاهای روستایی از جمله اقداماتی است که در قالب طرح هادی روستایی انجام می گیرد. 
این مسئول اضافه کرد: تا سال 88 سالانه به طور متوسط 7هزار مسکن روستایی زیر پوشش طرح‌های مقاوم‌سازی قرار می‌گرفت که این رقم از سال گذشته با افزایش سه برابری به 21 هزار واحد رسیده است.
مدیر کل بنیاد مسکن آذربایجان غربی تصریح کرد: تا قبل از سال 84 تنها چهار درصد از اماکن روستایی نوسازی و مقاوم‌سازی شده بود که این رقم در حال حاضر از 32 درصد فراتر رفته است.
عزیزی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در راستای اجرای طرح‌های هادی و سنددار کردن اماکن روستایی در استان گفت: با اجرای این طرح‌ها علاوه بر ایجاد محیط سالم بهداشتی در روستاها ارزش اماکن روستایی به نحو قابل توجهی افزایش یافته و شکاف ارزش بین اماکن شهری و روستایی به حداقل رسیده است.
این مسئول اضافه کرد: اجرای طرح‌های هادی و سنددار شدن اماکن روستایی سبب افزایش قیمت زمین‌های زراعی و متوقف شدن روند مهاجرت از روستاها به سوی شهرها و افزایش تولیدات کشاورزی و دامی استان شده است.
وی با اشاره به وضعیت اجرای طرح هادی در روستاها گفت: طرح هادی یک‌هزار و 122 روستا از 2 هزار و 217 روستای بالای 20 هزار خانوار استان تاکنون تهیه شده که عملیات اجرایی 285 روستا پایان یافته و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.
مدیر کل بنیاد مسکن آذربایجان غربی با اشاره به سند دار کردن اماکن روستایی استان افزود: تاکنون 143 هزار جلد سند تنظیم و در اختیار روستاییان استان قرار گرفته که 10 هزار جلد آن امسال تحویل شده است.
این مسئول با اشاره به تامین زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن روستایی اظهار داشت: تاکنون در 110 روستای استان بیش از 5 هزار و 700 قطعه زمین در مکان‌های مناسب تفکیک و تحویل روستاییان بدون مسکن شده است.
عزیزی احداث مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: سهمیه استان در این زمینه 3 هزار و 600 واحد بوده که با رشد دو برابری به 7 هزار واحد رسیده و تا پایان سال 91 به 12 هزار واحد افزایش می‌یابد.
مدیر کل بنیاد مسکن آذربایجان غربی جابه‌جایی روستاهای در معرض خطر را یکی از اقدامات بنیاد مسکن در استان خواند و گفت: کار جا‌به‌جایی 11 روستای استان تاکنون پایان یافته و عملیات انتقال 10 روستای دیگر نیز در دست اجراست.
وی اذعان داشت: با توجه به فعالیت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در زمینه احداث مسکن مهر و دیگر اقدامات این نهاد و طبق معیار ارائه شده ، در ساخت هر 60 متر زیربنا به طور متوسط یک شغل ایجاد می‌شود که با توجه به اقدامات این نهاد 11 هزار و 500 فرصت شغلی امسال در استان ایجاد می‌شود.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول