اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف مازندران:

یک ‌هزار مبلغ مازندرانی کمک مالی اوقافی دریافت کردند

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از اختصاص بیش از 730 میلیون ریال از نیات واقفان خیراندیش مازندران به بیش از یک هزار طلاب و مدرس حوزه‌های علمیه خبر داد.

یک ‌هزار مبلغ مازندرانی کمک مالی اوقافی دریافت کردند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه مازندران، حجت‌الاسلام سیف الله سهرابی بیان داشت: نیات واقفان خیراندیشی که به امر کمک و مساعدت به طلاب و مدرسان حوزه‌های علمیه استان اختصاص داده شد در 9 ماهه اول سال جاری مبلغ 732 میلیون و 740 هزار ریال بوده است.
وی خاطرنشان کرد: وقف در جامعه اسلامی از منزلت ویژه‌ای برخوردار است و بیشترین موقوفات ما در جامعه براساس نیات واقفان و پاسداشت شعائر دینی و ترویج معارف اسلامی است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران تصریح کرد: از جمله نیات این موقوفات مازندران، امر کمک و مساعدت به طلاب و مدرسان حوزه‌های علمیه استان است که ادارات تابعه تمام تلاش و همت خود را به کار می‌گیرد تا بر اساس نیات واقفان نیک‌اندیش عمل شود.
مدیرکل اوقاف مازندران گفت: این مبلغ به بیش از یک ‌هزار نفر اختصاص داده شده که در حوزه‌های علمیه استان مشغول به تحصیل و تدریس هستند.
سهرابی در ادامه با اشاره به وظایف اصلی مبلغان و طلاب حوزه‌های علمیه گفت: هر طلبه و هر مبلّغ غیر از انجام رسالت اصلی تبلیغ خود که ترویج دین، قرآن و فرهنگ اهل بیت (ع) است باید به مقوله مهم و سنت حسنه وقف و موقوفات بپردازند، زیرا کلام مبلّغان می‌تواند در مردم اثرگذار باشد و این اثر می‌تواند در تبلیغ وقف به‌کار گرفته شود تا در ثواب واقف تا ابد شریک باشد.
وی اذعان داشت: نیات واقفان استان به ابعاد دیگری از قبیل کمک به مساجد، هیئت مذهب، کمک به ایتام، بیماران بی‌بضاعت، هزینه ازدواج، خرید جهیزیه، کمک به مستمندان و فقرا، تأسیس و تجهیز کتابخانه، اطعام‌دهی ایام محرم و گرامیداشت عزاداری حضرت سیدالشهداء و ده‌ها مورد دیگر اختصاص یافت که بعضی ها مقید به زمان و مکان بوده و بر اساس نیات واقفان عمل می‌شود.
انتهای پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول