اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بنیاد مسکن گلستان:

‌210 میلیارد تومان اعتبار برای اتمام طرح‌های هادی گلستان نیاز است

خبرگزاری فارس: معاون عمران روستایی بنیاد مسکن گلستان گفت: برای اتمام طرح هادی روستایی در فاز اول 210 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

‌210 میلیارد تومان اعتبار برای اتمام طرح‌های هادی گلستان نیاز است
محمدرضا ولی‎الهی درگفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: وضعیت استان گلستان از زمانی که از مازنداران جدا شده تاکنون 906 روستای بالای 20 خانوار تهیه طرح هادی روستای تمام شده است.
وی تصریح کرد: طرح هادی شناسنامه روستا، وضعیت معابر، مالکیت‎های شخصی، جدول‌کشی و مالکیت‎های روستایی را ترسیم می‎کند.
ولی‎الهی با اشاره به اینکه اجرای طرح هادی اعتبار زیادی را می‎طلبد، خاطرنشان کرد: با اعتبارات موجود اجرای این طرح در فاز اول به‎ زودی محقق نخواهد شد.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان گلستان با بیان اینکه 293 روستا در اجرای فاز اول طرح هادی به سر می‎برند، تصریح کرد: تقریبا فاز اول در 150 روستا رو‎به اتمام است و در 143 روستا نیمه‌تمام است که برای اتمام این طرح در فاز اول در 243 روستا به 40 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.
وی با اشاره به اینکه برای اتمام فاز اول طرح هادی روستایی در 906 روستا نیازمند 210 میلیارد تومان اعتبار هستیم، تصریح کرد: در برنامه پنجم توسعه باید تمام روستاهای بالای 20 خانوار تهیه طرح هادی و اجرای آن در فاز یک تمام شده باشد.
خسروی افزود: با توجه به اینکه در سال اول این برنامه قرار داریم تاکنون طرح هادی تمام روستاهای بالای 20 خانوار تهیه شده است، اما در اجرای طرح در صورت تامین اعتبارات می‎توانیم به برنامه‎های پنجم توسعه دست یابیم.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان گلستان اذعان داشت: طرح هادی طرح توسعه 10 سال آینده روستا است که اغلب به دلیل تاخیر در اجرای طرح با مشکل برخورد می‎کند چرا که از تغییرات انجام شده در روستا به دلیل تغییرات به وجود آمده عقب‎تر است.
وی با بیان اینکه خیابان‎ها براساس جمعیت تعریض می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست‎های دولت در طرح پرداخت تسهیلات بانکی، سالانه 8 هزار پرونده وامی داریم که این امر فضای توسعه مسکونی داخل روستا را پر کرده است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول