اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوشهر مطرح کرد؛

برنامه‌ریزی دانش بنیان برای موفقیت در عرصه مدیریت بحران

خبرگزاری فارس: امام جمعه بوشهر گفت: باید با برنامه‌ریزی دانش بنیان و بازتعریف پروژه‌های نوین در عرصه مدیریت بحران به موفقیت دست یافت.

برنامه‌ریزی دانش بنیان برای موفقیت در عرصه مدیریت بحران
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز  در دیدار با اعضای ستاد مدیریت بحران استان بوشهر اظهار داشت: اگر در گذشته بحران‌ها خسارت کمتری وارد می‌کرد امروز حجم آسیب و خسارت بحران‌ها افزایش یافته به همین خاطر مسئولان مدیریتی در یک منطقه وجود بحران‌های طبیعی و غیر طبیعی را غیرمترقبه تصور نکنند.
وی گفت: باید برای هر دو نوع بحران طبیعی و غیر طبیعی برنامه‌ریزی قبل، حین و پس از بحران داشته باشیم و در این مورد به یک بسته کاری برای کل ایران نیاز است.
صفایی بوشهری بیان کرد: مسئولان ستاد رفع بحران باید برای ایران نقشه آمایشی داشته و برای تمام مناطق بسته مدیریت بحران تهیه کنند و همه این بسته‌ها نیز باید سند چشم‌‌انداز مدیریت بحران کشور را تشکیل دهد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: در دانشگاه‌ها باید کرسی‌های نظریه‌پردازی و آزاد اندیشی در ارتباط با مدیریت بحران تشکیل شود و برای مراحل قبل، حین و پس از بحران دستورالعمل و راهکار تهیه شود.
صفایی بوشهری اضافه کرد: همیشه باید از بحران جلو بود که این نگاه دانش بنیان در عرصه مدیریت بحران است همچنین باید برای تمام آیتم‌های بحران مانند سیل، زلزله و غیره بسته کار و برنامه‌ریزی داشته باشیم.
وی افزود:  هر جغرافیا به تناسب موقعیت استراتژیک خود دارای یکسری بحران‌ها است و این بحران‌ها گاهی طبیعی و گاهی تحمیلی است.
صفایی بوشهری اضافه کرد: سیل، زلزله، آتشفشان و آتش سوزی بحران‌های طبیعی و حوادث هستند، بمباران‌ها، مشکلات آب و تغذیه نیز از بحران‌های تحمیلی به شمار می‌روند. 
وی تصریح کرد: از تاریخ تشکیل جوامع بشری انسان درگیر بحران‌های طبیعی و تحمیلی بوده است به همین خاطر با تجربه در مقام رفع بحران برآمده است که با پیچیدگی فضاهای اجتماعی بی‌شک بحران‌ها نیز پیچیده، گسترده و خطرناک‌تر می‌شوند.
امام جمعه بوشهر گفت: با تغییراتی که در اکوسیستم دریا، ترکیبات شیمیایی خاک و تغییراتی که توسط آلاینده‌ها در فضا رخ می‌دهد، کم شدن حجم سفره‌های زیر زمینی و حجم بالای بحران‌های تحمیلی که توسط کشورهای دیگر عارض می‌شود همچنین کم شدن پراکندگی جمعیت و تمرکز آنها، قطعا بحران شکل جدیدتری به خود می‌گیرد.
معاون عمرانی استاندار نیز در این دیدار بیان داشت: وضعیت استان وضعیت ویژه‌ای است به همین دلیل باید با یک مدیریت جامع برای پیشگیری و مواجهه با بحران‌ها، تمهیدات لازم اندیشیده شود.
مسعود نصوری افزود:آمادگی برای بحران یکی از مهارت زندگی به شمار می‌رود و بستگی به زمان و دوره خاصی ندارد.
وی اضافه کرد: باید به نحوی امور مدیریت شود که حاصل آن مدیریت بحران باشد تا بتوان بحران‌های موجود را مدیریت کرده و دچار مشکلی نشویم.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول