اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بنیاد نخبگان استان زنجان خبر داد:

اختصاص 2 میلیارد تومان به طرح‌های دانش بنیان

خبرگزاری فارس: معاون بنیاد نخبگان استان زنجان از اختصاص 2 میلیارد تومان به طرح‌های دانش بنیان خبر داد و گفت: این تسهیلات با کارمزد پایین به متقاضیان پرداخت می‌شود.

اختصاص 2 میلیارد تومان به طرح‌های دانش بنیان
سهراب رحمانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: تاکیدات دولت در راستای ایجاد زمینه اشتغال و کارآفرینی موجب شده است تا برنامه‌ریزی‌های مختلفی در کشور در راستای ایجاد اشتغال در کشور ایجاد شود.
وی با بیان اینکه راه‌اندازی شرکت‌های تعاونی دانش بنیان از برنامه‌های بنیاد نخبگان استان زنجان است، افزود: تشکیل شرکت‌های تعاونی دانش بنیان در راستای ایجاد اشتغال در استان مهم بوده و این امر موجب ایجاد زمینه اشتغال برای افراد مختلف می‌شود.
معاون بنیاد نخبگان استان زنجان تصریح کرد: شرکت‌های تعاونی دانش بنیان در راستای تجاری‌سازی محصولات مخترعان استان تلاش می‌کند و افراد مختلف می‌توانند با تشکیل این تعاونی‌ها به رفع معضل بیکاری در جامعه کمک کنند.
وی ادامه داد: در سال جهاد اقتصادی در راستای رفع معضل بیکاری در جامعه فعالیت‌هایی صورت گرفته است که تشکیل این نوع تعاونی‌ها می‌تواند به این امر کمک شایانی کند.
رحمانی افزود: نباید افراد مختلف جامعه به ویژه دانشگاهیان منتظر تصدی پست‌های دولتی باشند بلکه باید با کارآفرینی زمینه اشتغال دیگر افراد جامعه را نیز فراهم کنند، چرا که چنین دیدگاهی موجب افزایش معضل بیکاری در جامعه شده و اقتصادی و به نفع جامعه نیست.
وی از فراهم بودن زمینه فعالیت دانشجویان در قالب تشکیل تعاونی‌های دانش بنیان خبر داد و گفت: دولت همه زمینه‌ها را برای ایجاد کارآفرینی و اشتغال در جامعه فراهم کرده است.
معاون بنیاد نخبگان استان زنجان با بیان اینکه ظرفیت‌های دولتی برای ایجاد زمینه اشتغال برای همه افراد جامعه محدود است، خاطرنشان کرد: تعاونی‌های دانش بنیان با تشکیل گروه‌های هفت نفره که 50 درصد آن از تحصیلات دانشگاهی برخوردارند می‌توانند با ارائه طرح‌های نو، زمینه تجاری شدن طرح‌های خود را فراهم کرده و در زمینه ایجاد اشتغال سهیم باشند.
وی یادآور شد: هر مخترع می‌تواند ایده و اختراع خود را که در کشور نمونه مشابه ندارد با حمایت‌های بنیاد نخبگان تجاری‌سازی کرده و به تولید انبوه برساند.
رحمانی با اشاره به اینکه طرح‌های ارائه شده در قالب تشکیل تعاونی‌های دانش بنیان از نظر علمی در بنیاد نخبگان ارزیابی می‌شود، تصریح کرد: طرح پس از تایید بنیاد نخبگان به بانک توسعه تعاون استان برای بررسی و ارزیابی اقتصادی و مالی در کارگروه نهایی به تصویب رسیده و به بانک برای دریافت تسهیلات معرفی می‌شود.
وی از اختصاص 2 میلیارد تومان به طرح‌های دانش بنیان خبر داد و بیان کرد: این تسهیلات با کارمزد پایین به متقاضیان داده می‌شود.
معاون بنیاد نخبگان استان زنجان خاطرنشان کرد: تسهیلات تا سقف 300 میلیون تومان از طریق استان و تسهیلات بالای این میزان از طریق مرکز به طرح‌های تایید شده ارائه می‌شود.
وی با بیان اینکه خوشبختانه مسیر حمایت از نخبگان در استان هموار است، افزود: ایجاد اشتغال‌زایی در قالب تعاونی‌های دانش‌ بنیان از اهداف بنیاد نخبگان استان است تا علاوه بر رفع مشکل بیکاری، زمینه اشتغال افراد مختلف جامعه به ویژه دانشجویان را فراهم کند.
رحمانی از تاسیس دو شرکت تعاونی دانش بنیان در استان خبر داد و افزود: این دو تعاونی در زمینه تولید خاک صنعتی پرلیت و تولید شمش نیکل از ضایعات کارخانه‌های روی هستند که مراحل نهایی دریافت تسهیلات را برای تجاری‌سازی فعالیت‌های خود در پیش دارند.
وی با بیان اینکه از اقدامات جدی بنیاد نخبگان استان راه‌اندازی تعاونی‌های دانش بنیان است، یادآور شد: میزان استقبال از این تعاونی‌های در استان مطلوب است که امیدواریم محققان استان نیز با راه‌اندازی این تعاونی‌ها، گام‌های مثبتی در راستای توسعه کارآفرینی و اشتغال در جامعه بردارند.
معاون بنیاد نخبگان استان زنجان بیان کرد: از افرادی که دارای طرح و اختراع در زمینه‌های مختلف هستند دعوت می‌شود از تشکیل این تعاونی‌ها استقبال کرده و به دور از بوروکراسی زاید اداری و پیچ و خم‌های دولتی از حمایت‌های جدی بنیاد در راستای اشتغال‌زایی در استان تلاش کنند.
وی با بیان اینکه 70 درصد ضمانت تسهیلات تعاونی‌های دانش بنیان از طریق صندوق تعاون صورت می‌گیرد، افزود: تعاونی‌های دانش بنیان تنها 30 درصد تعهد دریافت تسهیلات را دارند.
رحمانی تصریح کرد: باید در حال حاضر کارآفرینان به صحنه آمده و در راستای اهداف دولت در زمینه ایجاد اشتغال با توجه به هموار بودن مسیر تاسیس تعاونی‌های دانش بنیان در این راستا گام بردارند.
وی از همه اساتید دانشگاهی، مخترعان و مبتکران که در بخش‌های مختلف صنعتی و دانشگاهی فعالیت می‌کنند خواست تا از امکانات بنیاد نخبگان استان در قالب راه‌اندازی شرکت‌های دانش بنیان استفاده کرده و از این خدمات استفاده کنند.
معاون بنیاد نخبگان استان زنجان با بیان اینکه در راستای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان تسهیلات 2 میلیارد تومانی با چهار درصد سود بانکی ارائه می‌شود، افزود: در قالب تاسیس این شرکت‌ها نخبگان و مخترعان استان می‌توانند اختراعات خود را به تولید انبوه برسانند.
وی توجه به تولیدات بومی را در راه‌اندازی این شرکت‌ها مهم ارزیابی کرد و گفت: مخترعان و اساتید دانشگاهی استان می‌توانند با تاسیس شرکت‌های دانش بنیان زمینه اشتغال پایدار در جامعه را به وجود آورده و از تسهیلات تاسیس چنین شرکت‌هایی نیز استفاده کنند.
رحمانی از پژوهشگران استان خواست از فرصت به وجود آمده در راستای تاسیس شرکت‌های دانش بنیان استفاده کرده و به اشتغال پایدار در جامعه که موجب توسعه استان در بخش‌های مختلف می‌شود کمک کنند.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول