اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

‌نمایندگان مجلس‌ اندیشه جهانی داشته باشند

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس‌ گفت: نمایندگان مجلس باید اندیشه جهانی داشته و برای اداره کشور و جهان استراتژی داشته باشند.

‌نمایندگان مجلس‌ اندیشه جهانی داشته باشند
عباس رجایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به شاخصه‌های نماینده اصلح اظهار کرد: مجلس، هم نمادی از تفکر کشور و هم نمادی از اعتقادات مردم بوده و از جایگاه بسیار ویژه‌ای برخوردار است به همین دلیل یک نماینده باید از ویژگی داشتن اندیشه جهانی و تعهد نسبت به نظام و ولایت فقیه برخوردار باشد.
وی تصریح کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری کشور به عقلانیت نیاز دارد، در یک نهادی همانند مجلس که می‌خواهد مسیر حرکت کشور را تدوین کرده و نرم‌افزارهای حرکت کشور را تدوین کند و از طرفی می‌خواهد برای اداره کشور و جهان یک استراتژی و الگو ارایه کند باید حتما در آن عقلانیت حاکم باشد.
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حتما باید معتقدین به نظام در مجلس جای بگیرند، افزود: معتقدین به نظام باید دو خصیصه ویژه داشته باشند یکی اینکه متعهد به نظام باشند و دوم ‌تخصص لازم را داشته باشند، چرا که مسائل کشور  باید در ابعاد مختلف مورد رسیدگی قرار گیرد.
رجایی گفت: منظور از آدم‌های متعهد این است که در سوابق این افراد نشان داده شود که در گیر و دار سخت انقلاب مواضع‌شان شفاف باشد و در سوابق و کارهایشان نیز این موضوع را به نمایش گذاشته باشند.
وی با اشاره به دیگر شاخصه‌های نماینده اصلح بیان کرد: نمایندگان باید اعتقاد به همگرایی در کشور داشته باشند و زیر یک چتر و با وحدت بتوانند انسجام ملی و اتحاد ملی را عملیاتی کنند.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان ادامه داد: مجلس جایی است که استراتژی‌های کشور در آن تعریف می‌شود، شاید افراد بسیاری باشند که متعهد و متخصص هستند، ولی جهانی فکر نکنند و استراتژی برای اداره کشور و جهان نداشته باشند که این یک نقص بزرگ است.
رجایی افزود: کسانی که به مجلس می‌روند باید استراتژیست باشند و اهداف بلند راهبردی داشته باشند و بتوانند این کارها را دنبال کنند، کشور را به عنوان یکی از موضوعات اصلی ببینند و منافع ملی را در نظر بگیرند و در عین حال ساده زیست بوده و دنبال منافع شخصی نباشند.
انتهای پیام/ج20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول