اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی:

نمایندگان مجلس به فکر منافع ملی باشند

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی گفت: نمایندگان مجلس علاوه بر مسائل شهر خود باید به فکر مصالح عموم و منافع ملی باشند و در عرصه ملی حضوری متفکرانه داشته باشند.

نمایندگان مجلس به فکر منافع ملی باشند
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه به نقل از استانداری آذربایجان غربی ابراهیم فتح‌الهی اظهار داشت: نمایندگانی موفق خواهند بود که علاوه بر حضور  در کمیسیون‌های تخصصی در صحن علنی مجلس توانایی دفاع از لوایح مختلف را داشته باشند و بتوانند از قوانینی دفاع کنند که هم جنبه ملی دارد و هم به سود منطقه و اهالی استان است.
وی افزود: پدیده انقلاب اسلامی در آغاز هزاره سوم به خاطر شکل و نوع انقلاب با دیگر انقلاب‌های عصر کنونی تفاوت‌های مبنایی و ایدئولوژیکی فراوانی دارد و در نظام سیاسی جمهوری اسلامی انتخابات سرفصل سایر اتفاقات بزرگ است.
فتح‌الهی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی به دلیل روحیه استقلال‌طلبی و مبتنی بودن بر دین اسلام از غنای فرهنگی لازم برخوردار است، تاکید کرد: انقلاب مردم ایران در مقابل استعمار و استکبار به وجود آمد و برخلاف سایر انقلاب‌ها وامدار هیچ قدرتی نیست لذا در عصر کنونی مشکلات فراوانی را در مقابل آن ایجاد می‌کنند و چون انتخابات صحنه وفاداری ملت به این انقلاب است همیشه مورد حمله و هجمه دشمنان بوده و هست.
به اشاره به اینکه در ایالات متحده آمریکا معمولا انتخابات‌ها با حضور حداکثر 25 الی 30 درصد واجدان شرایط برگزار می‌شود، تصریح کرد: این در حالی است که در نظام جمهوری اسلامی انتخابات مجلس هشتم با حضور بیش از 60 درصد واجدان شرایط و در انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم با حضور بالای 80 درصدی برگزار شده است.
وی اظهار داشت: ستاد اجرایی انتخابات، کاندیداهای مجلس و هیئت‌های نظارت شورای نگهبان سه ضلعی هستند که به شور و نشاط انتخاباتی می‌افزایند.
به گفته معاون سیاسی اجتماعی استاندار، از ماه‌ها قبل مقدمات برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در آذربایجان غربی فراهم شده است، ‌گفت: سوم تا دهم دی زمان ثبت‌نام از نامزدهای نمایندگی مجلس است و استان آمادگی کامل دارد انتخابات را به صورت مکانیزه برگزار کند.  
وی افزود: هماهنگی کامل بین شرکت مخابرات استان و فناوری اطلاعات استانداری صورت گرفته تا تمهیدات لازم برای برگزاری مکانیزه انتخابات فراهم شود.
فتح‌الهی با اعلام اینکه چندین بار هم مانور آزمایشی سیر اجرایی مراحل ثبت‌نام، اخذ رای و شمارش آراء برگزار شده است،‌ گفت: تمام مقدمات برای برگزاری سالم و قانونمند انتخابات در استان فراهم شده و سه ضلع ستادهای اجرایی انتخابات یا همان وزارت کشور، شورای نگهبان و خود کاندیداها برای این حادثه ملی نقش‌آفرین و تاثیرگذار هستند.
وی تصریح کرد: مردم با آگاهی و مطالعه برنامه‌های تبلیغاتی کاندیداها اصلی‌ترین نقش را پای صندوق های رای ایفا خواهند کرد، افزود:
فتح‌الهی جایگاه مجلس را در نظام سیاسی کشور ممتاز ارزیابی و خاطرنشان کرد: قانونگذاری و بودجه‌ریزی کلان کشور و نظارت بر عملکرد مسئولان اجرایی جزو شئون مجلس است و در این میان حضور کاندیداها برای شورآفرینی بیشتر انتخابات قابل تجلیل است.
معاون استاندار آذربایجان غربی در ادامه اظهار داشت: افرادی که دارای سوابق طولانی اجرایی، تخصص، رزمندگی، انقلابی‌گری بوده و دلسوز به مبانی انقلاب و اسلام هستند و برنامه‌های دقیقی برای پیشرفت شهر و منطقه خود دارند به عنوان یک وظیفه دینی و انقلابی برای نمایندگی مجلس ثبت‌نام کنند و باید از حضور چنین افرادی استقبال کرد.
فتح‌الهی به موضع و حرکت انقلابی مجلس برای کاهش سطح  ارتباط با دولت انگلیس اشاره و خاطرنشان کرد: مجلس در این زمینه حرکت هوشمندی انجام داد و البته در همه دوره‌های مجلس روحیه استکبارستیزی و ولایت‌مداری با وجود سلایق مختلف وجود داشته است.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار همچنین متخصص بودن نمایندگان را مورد تاکید قرار داد و افزود: تدوین برنامه‌های پنج ساله توسعه و همچنین طراحی بودجه سالانه کشور نیاز به تخصص دارد و اگر تخصص‌های لازم نباشد استان عقب می‌ماند.
فتح‌الهی با بیان اینکه ارومیه و استان آذربایجان غربی ظرفیت لازم را برای تبدیل شدن به یک استان بین‌المللی به عنوان پل ارتباطی بین ایران و اروپا را دارد، گفت: یکی از برنامه‌های کلانی که کاندیداهای نمایندگی مجلس می‌توانند در برنامه‌های خود بدان اشاره کنند ایجاد زمینه‌ها و زیرساخت‌های لازم برای توسعه صادرات و واردات از استان آذربایجان غربی و تقویت پایانه‌های مرزی و خروج اقتصاد استان از حالت بومی و ورود به اقتصاد بین‌المللی و جهانی است.
وی در پایان افزود: مجموعه وزارت کشور تدبیر کرده تا مشاوره‌های عالمانه در اختیار کاندیداهای انتخابات قرار گیرد تا فضای جامعه با شور و حال بیشتری آماده حضور میلیونی مردم پای صندوق‌های رای باشد.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول