اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه:

80 درصد نمایندگان مجلس ششم ‌از عناصر نامطلوب بودند‌

خبرگزاری فارس: یک استاد دانشگاه گفت: 80 درصد عناصر مجلس ششم شورای اسلامی از عناصر نامطلوب بودند که در راستای حذف مبانی دین اسلام تلاش‌های بی‌شماری می‌کردند.

80 درصد نمایندگان مجلس ششم ‌از عناصر نامطلوب بودند‌
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، عبدالله متولیان ظهر امروز در پنجمین همایش علمی پژوهشی جلوه‌های معرفتی در مناظرات و بیانات رضوی، اظهار داشت: در عصر جنگ اندیشه به سر می‌بریم که غرب با همه قوا به میدان آمده و تدارک وسیعی برای مقابله با نظام انقلاب اسلامی تدارک دیده است.
وی با بیان اینکه استکبار جهانی با مهندسی معکوس و ساخت مناظر مذهبی به مقابله با اسلام آمده است، افزود: اهانت به اهل بیت (ع)، شیعه و مقدسات از برنامه‌های استکبار برای تضعیف شیعه است.
این استاد دانشگاه تصریح کرد: در عصر حاضر ویژگی‌های شیعه در سه اصل تهدید ناپذیری، تسخیر ‌ناپذیری و فنا‌ پذیری بازسازی شده و استکبار جهانی بر این باورند که شیعه دو بال بزرگ برای پرواز دارد.
وی با اشاره به اینکه بال سبز شیعه به معنای بال انتظار و امیدواری برای ادامه راه اسلام است، افزود: بال سرخ شیعه به معنای شهادت ‌طلبی که مسلمانان با پای برهنه به سوی کربلا رفته و با دل به سوی امام حسین (ع) می‌شتابند.
متولیان اعتقاد شیعه به ولایت‌ پذیری را از دیگر ویژگی‌های شیعیان بیان کرد و گفت: این اعتقاد به نحو مطلوبی در بین شیعیان جریان داشته و ابزار مهمی برای مبارزه با استکبار محسوب می‌شود.
وی با اشاره به کارشکنی‌های دولت‌های گذشته در خصوص معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی به جهان تصریح کرد: 80 درصد عناصر مجلس ششم شورای اسلامی از عناصر نامطلوب بودند که در راستای حذف مبانی دین اسلام تلاش‌های بی‌شماری می‌کردند.
این استاد دانشگاه ولایت‌ فقیه را تجسم عینی ولایت‌پذیری شیعه عنوان کرد و افزود: مردم و ملت امروز ایران اسلامی ولایت ‌پذیر بوده و در برابر جنگ نابرابر استکبار در مقابل اسلام  تلاش می‌کند.
وی گفت: امروز در جنگ ناخواسته‌ای که به ملت ایران در حوزه جنگ نرم تحمیل شده است و نگاه‌ها به گسترش فرهنگ رضوی معطوف است و روحانیان باید برای دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی وارد صحنه شده و مبارزه مناسبی با توطئه‌های دشمنان داشته باشند.
متولیان در بخش دیگری از سخنان خود سراسر زندگی امام رضا (ع) را درس صبوری و پایداری عنوان کرد و گفت: اگر عصر امام رضا (ع) را کالبد شکافی شود، ویژگی‌های این عصر با عصر امام رضا (ع) مطابقت می‌کند.
وی یادآور شد: عصر امام رضا (ع)، عصر شکوفایی علمی و سرازیر شدن علوم مختلف به ویژه از سرزمین‌های کفار بود، که وادادگی مذهبی از مشخصات آن بوده و فرهنگ غرب در آن به خوبی روشن بود.
این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: این عصر عصر بروز منازعات مختلف بین ادیان مختلف بوده و تداخل فرهنگی و شبیخون فرهنگی در این عصر بیشتر نمایان بود.
وی ادامه داد: در این عصر علمای اسلام احساس خطر کرده و درصدد پاسخگویی به شبهات پرداخته که امام رضا (ع) نیز شجاعانه وارد میدان شده و از اسلام ناب دفاع کرد.
متولیان تصریح کرد: امام رضا (ع) در عصر خود با استفاده از فضای جامعه در راستای روشنگری علمی و دفاع از مکتب اهل بیت (ع) به میدان مناظره آمده و برای دفاع از دین از دو روش قوی به پاسخگویی به شبهات پرداخت.
وی افزود: برگزاری جلسات علمی و شرکت در مناظرات علمی در برابر مذاهب مختلف از دیگر روش‌های امام رضا (ع) بود که با روش علمی در دفاع از امامت و پیامبران در برابر دشمنان پرداخت.
این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: در تربیت مردم و شیعیان رعایت حقوق دیگران مورد تاکید امام رضا (ع) بود و رعایت بهداشت فردی و اجتماعی و تربیت انسان‌ها برای امام در اولویت نخست قرار داشت.
وی با اشاره به ویژگی‌های مناظرات امام رضا (ع) افزود: امام رضا (ع) در مناظرات با مخاطبان خود به طرف مقابل میدان داده و با صبر و حوصله و رعایت انصاف و عدالت پاسخ مناسبی به مناظرات می‌داد.
متولیان خاطرنشان کرد: در دوران معاصر امام رضا (ع)، شرایط خاصی از نظر تنوع فرقه­ها و نحله­های دینی، مذهبی و کلامی گوناگون بر منطقه عمومی خراسان بزرگ حاکم بود و این شرایط، چالش­هایی را متوجه اسلام و مسلمانان می‌کرد.
وی ادامه داد: امام رضا (ع) از جمله در مناظره و گفتگو با علمای اهل کتاب براساس منطقی محکم و استوار و با استناد به کتاب مقدّس آنان  نادرستی شماری از عقاید و باورهای بنیادین دینی آنان را به اثبات رساند و به چالش­هایی که از سوی آنان متوجه مبانی فکری و عقیدتی مسلمانان بود، پاسخ داد.
این استاد دانشگاه بیان داشت: توجه به نکات حاکم بر این مناظرات، شبهات نشان می‌دهد عصر امام هنوز هم در زمان ما با اندکی تغییر رنگ و قیافه، مطرح می­شوند، و برای پاسخگویی به آنها می­توان با مدد گیری از تفسیرهای با طراوت معصومان به شیوه­ای صحیح و امروزی اقدام کرد.
وی گفت: بهره‌گیری از روش جدل، فرع بر احاطه مناظره­گر بر مقدمات پذیرفته شده از سوی خصم بوده و  پس باید در هر زمانی مبانی و پیش فرض­های فرهنگ بیگانه را شناخت و به کار گرفت.
متولیان یادآور شد: استفاده از روش تمثیل، به کاربردی شدن و وضوح بحث، کمک فوق‌العاده می­کند لذا نباید از روش تمثیل غافل شد.
وی افزود: فرهنگ و ادب مناظره از جمله متانت، استواری، خلوص نیت و توجه دائم به آستان ربوبی را باید از امام(ع) آموخت.
این استاد دانشگاه یادآور شد: به دلیل آزادی عمل که در زمان امام رضا وجود داشت، عده زیادی مدعی فرقه‌های جدیدی شدند و لذا کار را برای حضرت سخت‌تر کردند.
وی گفت: این فرقه‌ها درصدد بودند که مسیر حرکت شیعیان را تغییر دهند و آنان را با سیل اعتقادی نابود سازند، ولی امام خیلی هوشمندانه با توجیه‌های علمی و مذهبی توانست دسیسه این گروه را خنثی کند.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول