اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد

شناسایی 21 هزار بافنده زن صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: مدیرکل صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی 21 هزار بافنده زن صنایع دستی در این استان خبر داد.

شناسایی 21 هزار بافنده زن صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد
علیرضا ایزدی امروز در حاشیه پنجمین دوره آموزش هنرمندان و بافندگان صنایع دستی جنوب کشور در یاسوج در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: این افراد هزینه معاش خود و خانواده را با بافت چهار هنر دستی این استان مانند گلیم، جاجیم، گبه و گچمه تامین می‌کنند.
مدیرکل صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل عجین شدن صنایع دستی با فرهنگ مردم به خصوص دست بافته‌ها رونق آن هنوز حفظ شده است.
ایزدی گفت: این چهار صنعت دستی از دیرباز جایگاهی ویژه در میان مردم کهگیلویه و بویراحمد داشته به گونه‌ای که در حال حاضر دستبافته‌های این استان شهرت جهانی دارد و در رونق اقتصادی زندگی روستاییان تاثیری عمده داشته است.
وی بزرگترین مشکل صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد را نداشتن برند عنوان کرد و افزود: برند که نشان دهنده و شناساگر تولیدات کشورها در جهان است حلقه مفقوده صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد بوده که باعث شده تولیدات این استان بدون شناسنامه با قیمت‌های ناچیز در ایران و جهان فروخته شود.
 ایزدی گفت: گلیم، گبه و جاجیم این استان با برند دیگر کشورها در جهان به فروش می‌رسد که سود اصلی آن نصیب واسطه‌ها برای بازاریابی و فروش صنایع دستی کشور است.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول