اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف آشنایی با موضوع بسته‌بندی

دوره‌ آموزشی صنایع دستی جنوب ایران در یاسوج برگزار شد

خبرگزاری فارس: پنجمین دوره آموزش هنرمندان و بافندگان صنایع دستی جنوب کشور در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

دوره‌ آموزشی صنایع دستی جنوب ایران در یاسوج برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، پنجمین دوره آموزش هنرمندان و بافندگان صنایع دستی جنوب کشور در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد. 
روح‌الله رحمانی در این کارگاه آموزشی گفت: هدف از برگزاری این کارگاه آشنایی فعالان عرصه صنایع‌دستی با موضوع مهم بسته‌بندی محصولات خود است که امیدواریم این کارگاه بتواند نقش خود را در رشد و توسعه صنایع دستی در حوزه جنوب کشور شود.
کارشناس حوزه توسعه و ترویج صنایع دستی کشور با تببین نقش بسته‌بندی در بازارپسندی محصولات تولیدی بافندگان، افزود: برخی محصولات تولیدی باکیفیت به‌دلیل این‌که توان بسته‌بندی لازم را نداشته در بازار جایگاه خود را پیدا نکردند.
وی بیان داشت: سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور برنامه جدی خود را برای آموزش و گسترش آن در سراسر نقاط کشور آغاز کرده که بر این اساس کارگاه امروز، پنجمین کارگاه آموزشی است که تاکنون برگزار شده است.
علیرضا ایزدی نیز در این کارگاه با بیان اینکه محصولات تولیدی استان کهگیلویه و بویراحمد از کیفیت و مقبولیت بالایی برخوردار هستند، گفت: آموزش و فرهنگ‌سازی دو مسئله مهم در رشد و ارتقا جایگاه صنایع دستی است که این اداره‌کل توجه ویژه‌ای به آنها دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: تولیدات حوزه صنایع دستی یک تولید صنعتی نیستند بلکه یک کالای فرهنگی هستند که باید در گام اول شرایط پذیرش آنها را در جامعه مهیا کنیم.
وی، کارهای فرهنگی را زمانبر توصیف کرد و ادامه داد: باید در خانه‌ها برای تولیدات صنایع دستی، با کار فرهنگی جا باز کنیم.
ایزدی، وضعیت صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد را مناسب خواند و تاکید کرد: تنها حلقه گمشده تولیدات این استان در صنایع دستی نداشتن برند و بسته‌بندی است که بدون شک برگزاری چنین‌ کارگاه‌هایی نقش بسیار زیادی در آشنایی هنرمندان و بافندگان با این موضوع خواهد داشت.
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بردن آموزش‌ها از دل شهرها به روستاها یکی از مهم‌ترین اقدامات این اداره‌کل بوده که خروجی آن به‌زودی نمود خود را در تولیدات صنایع دستی از جمله گلیم، جاجیم و گچمه نشان خواهد داد.
به گزارش فارس از یاسوج در این کارگاه مربیان و کارشناسان حوزه صنایع دستی به ارائه آموزش‌های عملی و کاربردی به هنرمندان و بافندگان استان‌های جنوبی کشور پرداختند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول