اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همایش اعطای نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی

6 هنر صنعت دستی چهارمحال و بختیاری نشان ملی گرفت

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از دریافت نشان ملی برتری و مرغوبیت شش رشته صنایع دستی این استان در همایش منطقه‌ای اعطای نشان ملی برتری و مرغوبیت صنایع دستی خبر داد.

6 هنر صنعت دستی چهارمحال و بختیاری نشان ملی گرفت
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مهرداد رئیسی پیش ازظهر امروز در نشست با هنرمندان صنایع دستی این استان با اعلام این مطلب اظهار داشت: شناسایی، انتخاب و معرفی مصنوعات بهتر هنرمندان برگزیده و حضور قدرتمند و غنی تولیدات و آثار صنایع دستی کشور از مهم‌ترین اهداف برگزاری همایش منطقه‌ای اعطای نشان ملی برتری و مرغوبیت صنایع دستی بود.
وی افزود: آثار ارسالی هنرمندان صنایع دستی پس از ارزیابی کارشناسان و با توجه به معیارهای ارزیابی از جمله مرغوبیت و کیفیت کالا، توانایی رقابت در بازار و قابلیت بازاریابی، ابتکار در طراحی و تولید و بیان هویت فرهنگی و ارزش‌های زیبا شناختی انتخاب شدند.
رئیسی ادامه داد: از آثار ارسالی به دبیرخانه همایش هنرهای نمدمالی، در دو بخش کفش بچگانه و کیف دستی، گلیم، گلیم گبه کناره، ملیله دوزی و قالیچه، نشان ملی برتری و مرغوبیت را کسب کردند.
سرپرست معاونت صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: هنرمندان این استان با 49 هنر صنعت از قبیل زیرمجموعه گلیم، نمد، ملیله، مشبک، چلنگری، البسه محلی، احجام فلزی و قالیچه در این همایش شرکت کردند.
وی کاربردی کردن صنایع‌دستی بومی و قدیمی به‌عنوان یک سبد خانوار را از مهم‌ترین اهداف اجرایی حوزه صنایع‌دستی این اداره‌کل برشمرد و گفت: تلفیقی کردن صنایع‌دستی قدیم به جدید با حفظ هویت و اصالت، ایجاد پیوند بین صنایع‌دستی با دانشگاه هنر، ارائه آموزش‌های لازم در راستای ایجاد اشتغال و درآمدزایی از دیگر این اهداف به‌شمار می‎رود.
رئیسی از فعالیت 26 رشته هنری در این استان خبر داد و افزود: گلیم‌بافی، مینیاتورسازی، سرمه‌دوزی، خیاطی لباس مردانه و زنانه بختیاری، طراح نقشه فرش، کیف دوزی، معرق کاری، قلمزنی، سازنده تار، سفالگری، خاتم کاری از جمله زمینه‌های فعالیت این هنرمندان است.
وی با بیان اینکه از بخش صنایع دستی با توجه به قابلیت‌هایش حمایت لازم انجام می‌شود، تصریح کرد: بی‌شک رشته‌های بومی ریشه در فرهنگ غنی هر قوم و به‌طور اخص این استان دارد و پرداختن به آنان در اصل اشاعه یکی از عناصر مهم فرهنگی است.
رئیسی خاطرنشان کرد: بر همین اساس ماندگاری صنایع‌دستی را در توجه و گسترش به رشته‌های بومی، صنعتی و آموزش صحیح رشته‌های آموزشی می‌توان جستجو کرد.
همایش منطقه‌ای اعطای نشان ملی برتری و مرغوبیت، پنجم و ششم دی‌ماه سال‌جاری با حضور هنرمندان استان‌های لرستان، مرکزی، قم، یزد، چهارمحال و بختیاری و اصفهان در استان اصفهان برگزار شد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول