اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران مطرح کرد

چهره زشت قائمشهر از حضور متکدیان/ استانداری نقش ستادی دارد نه عملیاتی

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران گفت: به خاطر حضور متکدیان، قائمشهر چهره نامناسبی دارد.

چهره زشت قائمشهر از حضور متکدیان/ استانداری نقش ستادی دارد نه عملیاتی
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، علیرضا جانبازی دوشنبه شب در جلسه ستاد ساماندهی متکدیان استان اظهار داشت: به دلیل جمعیت شناور مازندران، تکدی‌گری در استان برای مسئولان مشکلاتی ایجاد کرده است.
وی با اشاره به اینکه مسئولان باید در این زمینه برنامه‌ریزی کنند تا مشکلات برچیده شود، تصریح کرد: تکدی‌گری موضوع تازه‌ای نبوده و پدیده‌ای است که در  تاریخ جوامع بشری وجود داشته است.
جانبازی با بیان اینکه تکدی‌گری در برخی جوامع گسترش بیشتری دارد، یادآور شد: در کشورهای اسلامی و جهان سوم تعداد متکدیان بیشتر هستند.
این مسئول با اشاره به اینکه شاید ریشه‌کن کردن این موضوع به معنای واقعی ممکن نباشد، گفت: اما می‌توان درصدی از آن را کاهش داد.
جانبازی با بیان اینکه کشور ما هم در این زمینه مستثنا نیست، اضافه کرد: باید در رابطه با کاهش تکدی‌گری، به صورت ریشه‌ای و زیربنایی اقدام کنیم.
وی با اشاره به آیین‌نامه پیشنهادی وزارت کشور در این راستا بیان داشت: بر اساس این آیین‌نامه، عمده مسئولیت ساماندهی متکدیان برعهده شهرداری‌ها است.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران ادامه داد: به دلیل تجربه موفق شهرداری‌های کشورهای پیشتاز در این زمینه، خودکفایی مالی و اعتباری شهرداری‌ها، وابسته نبودن به اعتبارات دولتی، توانمندی در تجهیز امکانات مراکز و دارا بودن امکانات مدیریتی و خدماتی این وظیفه برعهده شهرداری‌ها گذاشته شده است.
این مسئول با بیان اینکه شهرداری ساری در این راستا گام‌هایی برداشته، اما انتظار بیشتری داریم، بیان داشت: به خاطر حضور متکدیان، قائمشهر چهره بسیار بدی دارد.
جانبازی یادآور شد: در مسیر جاده قائمشهر به بابل که محل دانشگاه در آن منطقه است، تجمع متکدیان جلوه بدی به شهر داده است.
وی با اشاره به اینکه معتادها و یا کسانی که فقر عدیده مالی دارند به تکدی‌گری روی می‌آورند، عنوان کرد: عده‌ای ناچار به تکدی‌گری مشغول بوده، اما برخی هم ساماندهی شده و هدایت شده تکدی‌گری هستند که به اقتدار نظام خدشه وارد می‌کنند.
جانبازی گفت: این وضعیت در مازندران که قطب گردشگری است شکل ویژه‌ای دارد که اگر احساس مسئولیت نکنیم در آینده دچار مشکلات بیشتری می‌شویم. 
مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران با بیان اینکه استانداری در این موارد به صورت عملیاتی و میدانی وارد نمی‌شود بلکه نقش ستادی دارد، خاطرنشان کرد: استانداری وظیفه هماهنگی بین دستگاه ها را برعهده دارد.
این مسئول از حضور نیافتن برخی مسئولان در این نشست گلایه داشت و اذعان داشت: این موضوع جای بررسی و تامل دارد که چرا مسئول یک دستگاه در جلسه‌ای که از اهمیت برخوردار بوده و دغدغه مسئولان ارشد استان است، حضور نیافته است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول