اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر خبر داد

فعالیت 688 واحد صنعتی در استان بوشهر

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از فعالیت 688 واحد صنعتی در استان بوشهر خبر داد.

فعالیت 688 واحد صنعتی در استان بوشهر
به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، اسماعیل مرحمتی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی صنعت و معدن استان بوشهر در سالن اجتماعات فرمانداری دشتستان اظهار داشت: استان بوشهر دارای معادن ارزشمند و مهمی است و در چند سال گذشته شاهد موفقیت قابل‌توجهی در ساماندهی معادن و بهره‌برداری از آنها بوده‌ایم.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به ظرفیت‌های بالای معادن دشتستان افزود: دشتستان دارای معادن غنی است و باید با سرمایه‌گذاری بیشتر و موثرتر نسبت به استفاده بهینه از این معادن اهتمام ورزیم.
این مسئول خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بیش از 500 میلیون تن مجموع ذخایر معادن این شهرستان است که البته میزان معادن استخراجی در دشتستان حدود یک میلیون و 300 هزار تن است.
مرحمتی از فعالیت 48 معدن در دشتستان خبر داد و تصریح کرد: سیمان و گچ از مهم‌ترین معادن شهرستان دشتستان است و در واقع شهرستان دشتستان دومین شهرستان از نظر میزان ذخایر معادن است.
وی از سرمایه‌گذاری 430 میلیارد تومان در صنایع دشتستان خبر داد و اضافه کرد: هم‌اکنون بیش از 400 واحد صنعتی در دشتستان جواز تاسیس گرفته‌اند و بیش از 430 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای این واحدها در نظر گرفته شده است.
مرحمتی عنوان کرد: پرونده بهره‌برداری 160 واحد صنعتی نیز با یک‌هزار و 100 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری وجود دارد که امیدوار هستیم روز به روز شاهد بهبود وضعیت صنایع در دشتستان باشیم.
این مسئول یادآور شد: باید از پتانسیل و ظرفیت صنعت و معدن در استان بوشهر و شهرستان دشتستان بهره ببریم و هیچ فرصتی را نباید هدر دهیم.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از فعالیت 688 واحد صنعتی در استان بوشهر خبر داد و گفت: در حال حاضر و بر اساس آمار موجود در استان بوشهر تعداد 688 واحد صنعتی با حجم سرمایه‌گذاری بیش از هشت‌هزار میلیارد تومان در استان وجود دارد.
مرحمتی اذعان داشت: با تلاش‌هایی که در دولت نهم و دهم در تقویت صنایع انجام شده در شرایط کنونی حدود 25 هزار نفر در صنایع استان بوشهر اشتغال دارند.
فرماندار دشتستان نیز در این نشست بر لزوم افزایش بهره‌وری در صنایع و معادن دشتستان تاکید کرد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول