اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت گاز مازندران:

سرانه انرژی کشور بسیار بالا است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت: قیمت پایین حامل‌های انرژی و عدم استفاده از تکنولوژی روز باعث شد سرانه انرژی کشور در مقایسه با سایر کشورهای توسعه‌یافته بسیار بالا باشد که علاوه بر تخریب محیط زیست، هزینه بسیار زیادی بر اقتصاد ملی ما تحمیل کرده است.

سرانه انرژی کشور بسیار بالا است
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی شرکت گاز مازندران، همایش دستاوردهای پژوهشی مهندسی ارزش، ماتریس رضایت شغلی و ماتریس خلاقیت شرکت گاز مازندران با حضور مدیران و کارشناسان ستاد و شرکت‌های گاز استانی برگزار شد.
مدیرعامل شرکت گاز مازندران امروز دوشنبه در همایش دستاوردهای پژوهشی مهندسی ارزش، ماتریس رضایت شغلی و ماتریس خلاقیت شرکت گاز مازندران ابراز داشت: در دنیای امروز مهم‌ترین عاملی که می‌تواند انسان را به کمال برساند تفکر و تحقیق است و همه ما سعی داریم با تحقیق و پژوهش، راه درست زندگی را بیابیم.
محسن عرب‌مقصودی ادامه داد: البته سازمان‌ها نیز از این قاعده مستثنا نیستند و برای رشد و تعالی باید مسیرهای پژوهشی را طی کنند.
وی با بیان اینکه مدت زیادی از عمر پژوهش در کشور نمی‌گذرد، افزود: با وجود این عمر کوتاه، ساز و کارهای کشور طوری طراحی شده که تحقیق و پژوهش را فرایندی اجتناب‌ناپذیر برای سازمان‌ها قرار داده است.
عرب‌مقصودی نقش انرژی در حیات اقتصادی جوامع را زیربنایی برشمرد و گفت: در کنار برخورداری ایران از منابع متنوع انرژی، مصرف‌بی رویه حامل‌های انرژی بر کسی پوشیده نیست.
این مسئول تصریح کرد: قیمت پایین حامل‌های انرژی و عدم استفاده از تکنولوژی روز باعث شد سرانه انرژی کشور در مقایسه با سایر کشورهای توسعه‌یافته بسیار بالا باشد که علاوه بر تخریب محیط زیست هزینه بسیار زیادی بر اقتصاد ملی ما تحمیل کرده است.
وی گاز طبیعی را مهم‌ترین حامل انرژی در ایران عنوان کرد و ادامه داد: متولی این حامل انرژی در کشور صنعت گاز است که نقش بسیار مهمی در هدایت صحیح صنعت گاز در مسیر توسعه و تثبیت جایگاه واقعی آن برعهده دارد.
مدیرعامل شرکت گاز مازندران شوراهای پژوهشی شرکت گاز را عهده‌دار توسعه علمی و ارتقای توان تکنولوژیک و ایجاد زیرساخت‌های مناسب در راستای تامین نیازهای صنعت گاز عنوان و خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی دراز مدت با تدوین سند راهبردی پژوهشی و فناوری و تلاش برای اجرا و بهبود مستمر آن، اولویت‌بندی طرح‌های پژوهشی با توجه به نیاز صنعت گاز و گسترش همکاری با دانشگاه‌ها از جمله وظایف شوراهای پژوهشی شرکت گاز محسوب می‌شود.
رئیس پژوهش شرکت گاز استان مازندران نیز در این همایش ابراز داشت: با پیچیده‌ترشدن تکنولوژی، مسائل انسانی و مدیریت نیز دچار پیچیدگی‌های خاصی می‌شود و توجه به چالش‌های واقعی خلاقیت و نوآوری را در طراحی محصول، فرایند و ارزیابی‌ها ایجاد می‌کند.
نوروز کلبادی‌نژاد با بیان اینکه با کاربرد مهندسی ارزش می‌توان با حفظ کیفیت، هزینه‌ها را کاهش داد، افزود: به بیان دیگر می‌توان با فرایند تحلیل کارکرد به تولید محصولات ارزان‌تر، بدون کاهش کیفیت دست یافت.
وی هدف از اجرای مهندسی ارزش را ایجاد بهترین ارزش با توجه به عملکرد و هزینه دانست و گفت: هدف اساسی مهندسی ارزش، از میان برداشتن یا اصلاح هر عاملی است که موجب تحمیل هزینه‌های غیرضروری می‌شود بدون آنکه آسیبی به کارکردهای اصلی و اساسی وارد آید.
کلبادی‌نژاد با اشاره به اینکه مهندسی ارزش صرفاً برنامه‌ای برای کاهش هزینه‌ها نیست، این ابزار را روشی برای حداکثر کردن ارزش طرح‌ها دانست و گفت: کاهش هزینه‌ها با حفظ کیفیت، بهبود اجزای محصول یا خدمات بدون افزایش هزینه و از اصول اساسی بهبود شاخص ارزش محسوب می‌شود.
رئیس پژوهش شرکت گاز مازندران همچنین دستیابی به پارامترهای اصلی رضایت‌مندی را مستلزم شناخت مدل‌های ذهنی، تصمیم‌گیری افراد در رده‌های مختلف سازمان و تعامل دیدگاه‌ها در زمان‌های مختلف عنوان کرد و گفت: در این تحقیق با بررسی و تدوین ماتریس فازی job satisfaction متغیرها و مشخصه‌های اصلی تاثیرگذار در رضایت‌مندی شغلی به صورت دینامیک در شرکت گاز مازندران مورد مطالعه قرار گرفته تا الگویی لازم برای تصمیم گیری استراتژیک تبیین شود.
کلبادی‌نژاد اذعان داشت: سازمان‌های خلاق نیازمند تیم‌هایی برای ترکیب و یکپارچه کردن ورودی‌های سایر تیم‌ها است که ساختار تعاملی شرطی مهم برای خلاقیت است.  
وی نوآوری را مستلزم خلاقیت و خلاقیت را نیازمند بستر مناسب عنوان کرد و متذکر شد: هدف از ایجاد هسته‌های خلاقیت، شکل‌گیری شبکه‌های تعامل برای معاوضه اطلاعات تحقیقاتی در راستای حل مشکلات سازمان با رویکرد خلاقانه است.
انتهای پیام/ن۳۰/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول