اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان‌شرقی:

آذربایجان‌شرقی مقام دوم توزیع گاز کشور را دارد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان‌شرقی گفت: شرکت گاز آذربایجان‌شرقی مقام دوم گاز توزیع شده در کشور را دارا است.

آذربایجان‌شرقی مقام دوم توزیع گاز کشور را دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان آذربایجان‌شرقی، ولی الله دینی اظهار داشت: این شرکت با توزیع بیش از 2 هزار و 771 میلیون مترمکعب گاز در سال ‌جاری، مقام دوم میزان گاز توزیع شده در کل کشور را با درصدی معادل 8.7 درصد به خود اختصاص داده است.
وی تصریح کرد: بیش از 832 هزار و 500 خانوار در قالب 3 میلیون و 163 هزار نفر جمعیت استان تاکنون زیرپوشش گاز طبیعی قرار گرفته‌اند که این ارقام شامل بهره‌مندی 100 درصدی شهرها و بیش از 71 درصدی روستاهای استان است.
دینی با اشاره به نقش قانون هدفمندسازی یارانه‌ها و اهمیت گازرسانی به صنایع در کاهش آلودگی محیط زیست خاطرنشان کرد: در سال ‌جاری بیش از 122 هزار  و 340 مترمکعب بر ساعت، گاز طبیعی جایگزین سوخت‌های مایع و فسیلی شده است.
وی، همچنین با بیان اینکه در حال حاضر یک‌هزار و 837 مورد اشتراک‌پذیری صنعتی انجام گرفته است، ادامه داد: از این میزان 167 مورد اشتراک‌پذیری از مصارف صنعتی مربوط به سال جهاداقتصادی است.
دینی گفت: همیاری مردم در نهادینه‌سازی قانون تحول اقتصادی و صرفه‌جویی در به کارگیری منابع تجدیدناپذیر منجر به رشد و توسعه شبکه‌های گازرسانی به سایر بخش‌های زیرساختی شده، به طوری‌که علاوه بر افزایش تعداد مشترکان روستایی خصوصاً نقاط کمتر توسعه یافته و صعب‌العبور استان، زمینه رشد سه برابری گازرسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی نیز در سال ‌جاری فراهم شده است.
وی اظهار داشت: در سال‌ جاری 58 روستا و دو شهر استان با اجرای بیش از 548 هزار و 500 کیلومتر شبکه گازرسانی، از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده و گازرسانی به سایر روستاهای استان نیز با شتاب فزآینده‌ای ادامه دارد.
این مقام مسئول شرکت گاز استان گفت: با افزایش ظرفیت اسمی 511 ایستگاه در کل استان که شامل ایستگاه‌های CGS، TBS، CPS و ایستگاه‌‌های ترکیبی است، اقدام لازم در راستای تولید و توزیع مستمر و پایدار جریان گاز خصوصاً در فصل سرد سال انجام گرفته و مشکلی از بابت تأمین گاز موردنیاز استان نخواهیم داشت.
دینی از مردم استان درخواست کرد، با استفاده بهینه همچنین رعایت نکات ارائه شده در زمینه جلوگیری از هدررفت انرژی، در انتقال پایدار گاز به تمام مناطق استان و جلوگیری از افت فشار گاز در فصل زمستان همکاری لازم را انجام دهند.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول