اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ابتدای سال آینده

تولیدات استاندارد پالایشگاه اصفهان وارد بازار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: ابتدای سال آینده پالایشگاه اصفهان تولیدات استاندارد خود را به بازار عرضه می‌کند و این پالایشگاه در راستای بهینه‌سازی مصرف سوخت بالای 80 درصد پیشرفت داشته است.

تولیدات استاندارد پالایشگاه اصفهان وارد بازار می‌شود
احمدرضا لاهیجان‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه آلودگی هوا دلایل مختلفی دارد، اظهار داشت: در حال حاضر یکی از مهم‌ترین مشکلات موجود در جامعه و یکی از دلایل آلودگی هوا استفاده از سوخت غیر استاندارد است.
وی اضافه کرد: بر اساس اطلاعات موجود اصفهان از نظر آلودگی هوا با مشکلی مواجه نیست و مشکلات موجود در این زمینه با برنامه‌ریزی و ارائه راهکار‌های لازم کنترل شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان به میانگین آلودگی موجود در هوای اصفهان اشاره کرد و بیان داشت: در حال حاضر و بر اساس اطلاعات ایستگاه‌های فعال در اصفهان در راستای سنجش آلودگی هوا شاخص کیفیت هوا 110 AQI یا PSI است.
وی تصریح کرد: هم‌اکنون و با توجه به شرایط جوی این میزان متغیر است و اصفهان از نظر آلودگی هوا در مرز سالم قرار دارد و افزایش آلودگی هوا با کاهش دمای هوا ارتباط مستقیم دارد.
لاهیجان‌زاده با اشاره به اینکه الزام خودرو‌سازان به رعایت استاندارد‌های مربوطه در راستای کاهش آلودگی هوا یک مسئله ملی است، ادامه داد: بر اساس طرح جامع کاهش آلودگی هوا از سال آینده خودرو‌سازان باید در تولیدات خود استاندارد یورو 4 را اعمال کنند.
وی با بیان اینکه این طرح استانی نیست بلکه به عنوان یکی از طرح‌های ملی محسوب می‌شود، تاکید کرد: در خط تولید کارخانه باید به گونه‌ای سیستم‌ها و تجهیزات بر روی خودرو‌ها نصب شود که خروجی خودرو استاندارد یورو 4 و بر اساس استاندارد مورد استفاده در اروپا باشد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان به یکی از محور‌های اصلی طرح جامع کاهش آلودگی هوا اشاره کرد و افزود: استاندارد کردن سوخت یکی از محور‌های این طرح محسوب می‌شود که در سال جاری پالایشگاه اراک استاندارد یورو 4 را در سوخت خود تولید کرده است.
وی گفت: در هفته هوای پاک نیز استاندارد یورو 4 پالایشگاه هشترود و تهران نیز وارد سرویس می‌شود و از ابتدای سال آینده نیز سوخت استاندارد توسط این پالایشگاه‌ها به تمام کلان‌شهر‌های کشور اختصاص داده می‌شود.
لاهیجان‌زاده با اشاره به اینکه پالایشگاه اصفهان نیز اقدامات لازم را در این زمینه انجام داده است، اظهار داشت: ابتدای سال آینده نیز پالایشگاه اصفهان تولیدات استاندارد خود را به بازار عرضه می‌کند و این پالایشگاه در راستای بهینه‌سازی مصرف سوخت بالای 80 درصد پیشرفت داشته است.
وی اضافه کرد: از مهر ماه سال آینده و بر اساس طرح جامع کاهش آلودگی هوا تمام سوخت تولید شده در سطح کشور بر اساس استاندارد یورو 4 به بازار عرضه می‌شود.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول