اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

21 دی ماه جاری

هفته فرهنگ و هنر استان مرکزی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی از برگزاری هفته فرهنگ و هنر استان در بیست و یکم دی ماه امسال خبر داد.

هفته فرهنگ و هنر استان مرکزی برگزار می‌شود
مصطفی مشایخی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: برگزاری هفته فرهنگ و هنر استان‌‌ها یکی از اقدامات ارزشمند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شناساندن فرهنگ و هنر استان‌‌های مختلف کشور است.
وی تصریح کرد: هفته فرهنگ و هنر استان با هدف به نمایش گذاشتن تازه‌ترین، جدیدترین و بهترین ابتکارات و تولیدات هنرمندان استان مرکزی به مدت یک هفته در تهران برگزار می‌شود که نقش بسیار موثری در معرفی توانمند‌های فرهنگی و هنری استان دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با تاکید بر اینکه هفته هنر فرصت مناسبی برای تعامل هنرمندان با یکدیگر و آشنایی آحاد مردم با فرهنگ و هنر این استان است، ادامه داد: در این هفته همچنین مفاخر، دستاوردهای فرهنگی و هنری استان و ظرفیت‌های فرهنگی و هنری، صنایع دستی، توانمندی‌های بالای استان در رشته‌های مختلف هنری، در بخش موسیقی، هنرهای تجسمی و نمایشی و پیشینه فرهنگی استان به معرض نمایش گذاشته می‌شود.
مشایخی بیان داشت: استان مرکزی از ظرفیت‌های بالای فرهنگی و هنری در کشور برخوردار است، که می‌توان با معرفی این توانمندی‌ها مانع از تحقق اهداف غرب در تحمیل فرهنگ و هنر خود به جامعه اسلامی شد.
وی با اشاره به ضرورت معرفی آثار طبیعی، تاریخی و فرهنگی استان به همگان گفت: اگر این ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی استان به درستی معرفی شود، می‌تواند علاقه‌مندان بسیاری را به استان جذب کند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی تاکید کرد: استان مرکزی در بخش فرهیختگان بزرگانی همچون امام خمینی(ره)، قائم‌ مقام فراهانی، پروین اعتصامی، آیت‌الله اراکی و... را پرورش داده و گنجینه بسیار عظیمی از بزرگان را در خود جای داده است.
مشایخی افزود: این استان همچنین در زمینه هنر نمایش و تعزیه قطب مهم کشور محسوب می‌شود.
انتهای پیام/م30/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول