اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی جامعه المصطفی العالمیه قم:

مقاله‌های همایش "جایگاه فرهنگ و هنر در جهاد اقتصادی" چاپ می‌شود

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی جامعه المصطفی العالمیه قم گفت: 31 مقاله از مقالات ارسال شده به همایش جایگاه فرهنگ و هنر در جهاد اقتصادی توسط حوزه هنری استان زنجان چاپ می‌شود.

مقاله‌های همایش "جایگاه فرهنگ و هنر در جهاد اقتصادی" چاپ می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جعفر رحمانی در مراسم اختتامیه همایش "جایگاه فرهنگ و هنر در جهاد اقتصادی" اظهار داشت: رقابت کشورها در زمینه اقتصادی دو جنبه مخرب و سازنده دارد.
وی با اشاره به اینکه حاکمان ستمگر در پی انحصار قدرت هستند، خاطر نشان کرد: این کشورها با تبلیغات مخرب خود جوانان را به مصرف گرایی و دوری از کارهای موثر سوق می‌دهند.
عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی جامعه المصطفی العالمیه قم بیان داشت: دشمنان و استکبار با هویت زدایی و تخریب فرهنگ و جنگ نرم در راستای قدرت زدایی از کشورهای در حال توسعه عمل کرده و از ترقی آنها در سطوح مختلف جلوگیری می‌کنند.
وی با اشاره به نامگذاری سال‌جاری به عنوان سال جهاد اقتصادی تصریح کرد: مبنای جهاد اسلامی بر اساس ارزش‌های اسلامی پایه گذاری می‌شود و افراد در راستای تحقق این امر باید حداکثر تلاش خود را به کار گیرند.
رحمانی با بیان اینکه در حال حاضر ایران اسلامی در راستای فرهنگ سازی در زمینه جهاد اقتصادی حرکت می‌کند، ادامه داد: اقدام حوزه هنری استان زنجان در برگزاری همایش ملی "جایگاه فرهنگ و هنر در جهاد اقتصادی" به عنوان یک اقدام مبتکرانه و خلاقانه شایان تقدیر است.
وی با اشاره به اینکه مقالات ارسال شده به همایش ملی "جایگاه فرهنگ و هنر در جهاد اقتصادی" در 10 محور مورد ارزیابی و داوری قرار گرفته است، اضافه کرد: 24 نفر از اساتید در چهار گروه مجزا آثار را ارزیابی و داوری کردند.
عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی جامعه المصطفی العالمیه قم با بیان اینکه در مرحله نخست 84 چکیده مقاله توسط شرکت کنندگان به همایش ملی "جایگاه فرهنگ و هنر در جهاد اقتصادی" ارسال شد، ادامه داد: در مجموع 48 مقاله توسط دبیرخانه این همایش دریافت شد.
در ادامه داور همایش ملی "جایگاه فرهنگ و هنر در جهاد اقتصادی" نیز در سخنانی اظهار داشت: شناسنامه جامعه ایران را فرهنگ تشکیل می‌دهد.
باقی نصرآبادی ادامه داد: مهم‌ترین اقدام دشمن بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تغییر فرهنگ غنی کشور بود.
وی با اشاره به اینکه فرهنگ از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، خاطر نشان کرد: فرهنگ اسلامی به عنوان یک عامل حیات برای جامعه اسلامی ایران محسوب می‌شود.
داور همایش ملی "جایگاه فرهنگ و هنر در جهاد اقتصادی" با تاکید بر بیانات امام خمینی (ره) درباره فرهنگ اضافه کرد: فرهنگ به عنوان کارخانه آدم سازی مطرح است که انبیا نیز برای تربیت انسان‌ها مبعوث شده‌اند.
وی همچنین به ارائه طرح پیوست فرهنگی توسط مقام معظم رهبری به شورای انقلاب فرهنگی اشاره کرد و یادآور شد: فرهنگ باید به عنوان بستر و محور همه مسائل در جامعه شناخته شود.
باقی نصرآبادی اذعان داشت: با فرهنگ سازی مناسب در جامعه دیدگاه جامعه نگری نسبت به اقتصاد محقق می شود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول