اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قشم:

تنظیم سند فرهنگ و هنر قشم از اولویت‌هاست

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قشم، تنظیم سند توسعه فرهنگی و هنری قشم را از مهم‌ترین برنامه‌های شورای فرهنگ عمومی این جزیره عنوان کرد.

تنظیم سند فرهنگ و هنر قشم از اولویت‌هاست
به گزارش خبرگزای فارس از قشم، وحید امیری در مراسمی در ارتباط با عید قربان با اشاره به اهمیت این روز در فرهنگ اسلامی به اعمال ویژه این روز در شهرستان قشم اشاره و آن را یکی از اعیاد مهم و ویژه مردم این جزیره خواند و ابراز داشت: توجه مردم به مناسبت‌هایی همانند عید قربان از جایگاه ارزنده‌ای در قشم برخوردارست.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اینکه مردم در قشم چه اهل سنت و چه تشیع به خوبی به اجرا و جا آوردن اعمال مذهبی همت و اقدام می‌ورزند ادامه داد: این گونه احساس می‌شود که در این جزیره بسیاری از رسوم زنده‌تر از سایر از مناطق است.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قشم با اشاره به این که امروز با توجه به حجم حملات جنگ نرم کشورهای سلطه طلب غربی و در رأس آن آمریکای جنایت کار در موضوع شبیخون فرهنگی با طرق مختلف علیه کشورهای مسلمان به ویژه ایران اسلامی، قصد جایگزینی تفکر ابتذال و به اصطلاح آزادی لیبرال با جریان غیر اخلاقی و غیر اسلامی را دارد، افزود: امت ایران اسلامی با دارا بودن فرهنگ غنی و اصیل ایرانی و اسلامی بزرگترین و بهترین فرهنگ را با تمدن بزرگ خود در جهان دارد.
وی گفت: افتخار این کشور و این ملت، فرهنگ ایثار، شهادت طلبی و از خودگذشتگی در برابر زور و دفاع از ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت فقیه است که همواره مصونیت این امت سرافراز است.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قشم در ادامه توجه هر چه بهتر نسبت به فرهنگ عمومی و تقویت فرهنگ غنی و اصیل ایرانی به ویژه در مبحث عفاف و حجاب در جامعه را ضروری دانست.
دبیر شورای فرهنگ عمومی قشم با اشاره به برگزاری سه نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان قشم طی شش ماهه سال، برنامه‌ریزی عمیق و هدفمند در راستای رسیدن به اهداف فرهنگی مطلوب را بهترین راه کارهای این شورا عنوان کرد.
امیری تنظیم سند توسعه فرهنگی و هنری قشم را از مهمترین برنامه‌های مهم شورا برای شناسایی و تقویت عرصه فرهنگ عمومی جزیره قشم عنوان کرد.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به میزبانی قشم از بیست و سومین جشنواره منطقه‌ ششم کشور و حضور 13 گروه نمایشی در این جزیره اشاره و افزود: برگزاری این جشنواره سبب شد دستگاه فرهنگی و هنری شهرستان در حد قابل توجهی به اهداف از پیش تعیین شده خود در این جشنواره دست یابد.
وی ابراز داشت: برگزاری جشنواره‌ها می‌تواند تاثیرات مطلوبی را در عرصه فرهنگی هنری جزیره از خود به جا بگذارد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی قشم در پایان ضمن گرامیداشت مناسبت روز فرهنگ عمومی با بیان اینکه در این روز برنامه‌های ویژه‌ای توسط دستگاه‌های مربوطه در قشم برگزار شد، جریان فرهنگ در جامعه را اساس و بنیان اصلی و شاکله مهم تمامی ابعاد جامعه دانست.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول