اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دانشگاه پیام‌نور سلطانیه:

سلطانیه پایتخت تشیع و فرهنگ و هنر اسلامی است

خبرگزاری فارس: سرپرست دانشگاه پیام‌نور سلطانیه گفت: سلطانیه پایتخت رسمی تشیع و پایگاه فرهنگ و هنر اسلامی است.

سلطانیه پایتخت تشیع و فرهنگ و هنر اسلامی است
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رسول عرب‌خانی بعد از ظهر امروز در جلسه توجیهی دانشجویان این دانشگاه اظهار داشت: سلطانیه یکی از شهرهای دارای فرهنگ و هنر اسلامی و زادگاه مفاخر بزرگ است.
وی با بیان اینکه علم و دانش در ادبیات دینی مسلمانان از جایگاه والایی برخوردار است، افزود: دانشجویان باید به علم و ایمان در کنار هم توجه داشته باشند.
سرپرست دانشگاه پیام‌نور سلطانیه با اشاره به برخی از آیات نقل شده در زمینه اهمیت علم و دانش اضافه کرد: این امر نشانه‌ای از اهمیت علم و دانش در اسلام است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌های دانشگاه پیام‌نور سلطانیه در بخش‌های مختلف یادآور شد: مسئولان این دانشگاه در تلاش هستند تا با استفاده درست از این ظرفیت‌ها اقدامات لازم را در زمینه پیشرفت این دانشگاه انجام دهند.
عرب‌خانی با اشاره به پروژه‌های در دست احداث این دانشگاه اضافه کرد: تکمیل این پروژه‌ها موجب پیشرفت دانشگاه پیام‌نور سلطانیه در زمینه‌های مختلف می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تعداد رشته‌های موجود در دانشگاه پیام‌نور سلطانیه یادآور شد: در حال حاضر 17 رشته تحصیلی در دانشگاه پیام‌نور سلطانیه وجود دارد.
سرپرست دانشگاه پیام‌نور سلطانیه همچنین با اشاره به پذیرفته شدن 320 دانشجوی جدیدالورود در این واحد دانشگاهی طی سال جاری اضافه کرد: در حال حاضر یک هزار و 200 دانشجو در دانشگاه پیام‌نور سلطانیه مشغول به تحصیل هستند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر نزدیک به 90 درصد دانشجویان پیام‌نور سلطانیه بومی هستند، افزود: بومی بودن اغلب دانشجویان دانشگاه پیام‌نور یکی از سیاست‌هایی است که در همه واحدهای دانشگاه پیام‌نور استان زنجان وجود دارد.
عرب‌خانی با بیان اینکه تعدادی از دانشجویان این دانشگاه از استان زنجان هستند، ادامه داد: دانشگاه پیام‌نور سلطانیه دانشجویانی را نیز از استان قزوین و گیلان پذیرفته است.
وی با اشاره به اینکه مهندسی مرمت بناهای تاریخی و هنرهای اسلامی از جمله رشته‌هایی است که در از آغاز سال‌جاری به مجموع رشته‌های این دانشگاه افزوده شده است، اضافه کرد: همچنین رشته هنرهای اسلامی شاخه نگارگری نیز از رشته‌های افزوده شده در سال تحصیلی جدید است.
سرپرست دانشگاه پیام‌نور سلطانیه همچنین از وجود رشته مهندسی معماری در این دانشگاه خبر داد و گفت: این رشته نیز از سال گذشته به مجموع رشته‌های این دانشگاه اضافه شده است.
وی افزود: رشته‌های علوم انسانی، حقوق و الهیات و روانشناسی و علوم تربیتی از جمله رشته‌های موجود در دانشگاه پیام نور سلطانیه است.
عرب‌خانی همچنین یادآور شد: از ترم‌های بعدی نیز تعدادی رشته در زمینه هنری و معماری اسلامی به مجموع رشته‌های تحصیلی این دانشگاه افزوده می‌شود.
وی با بیان اینکه مسئولان دانشگاه پیام‌نور سلطانیه در تلاش برای افزایش رشته‌های دانشگاه پیام‌نور در زمینه هنر و معماری اسلامی هستند، ادامه داد: در حال حاضر دانشگاه پیام‌نور سلطانیه ظرفیت افزایش رشته‌های این دانشگاه در زمینه هنر و معماری اسلامی را دارد.
سرپرست دانشگاه پیام‌نور سلطانیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انجام پروژه‌های عمرانی در این واحد دانشگاهی یادآور شد: در حال حاضر ساختمان آموزشی دانشگاه پیام‌نور سلطانیه با 2 هزار متر در حال ساخت است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 50 درصد از ساخت این ساختمان آموزشی انجام شده است، افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این ساختمان آموزشی در سال تحصیلی آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
عرب‌خانی همچنین از احداث گلخانه آموزشی برای این دانشگاه خبر داد و گفت: این گلخانه نیز در حال ساخت است و در ماه‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول