اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول موسسه روایت سیره شهدا:

مردم عصر انقلاب اسلامی ولایت‌مدار حداکثری هستند

خبرگزاری فارس: مسئول موسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه مردم عصر انقلاب برخلاف مردم عصر ائمه، ولایت‌مدار حداکثری هستند، گفت: دلیل این مسئله این است که از معرفت خوبی نسبت به ساحت ولایت برخوردارند.

مردم عصر انقلاب اسلامی ولایت‌مدار حداکثری هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام حسین جوشقانی یکشنبه شب در گرامیداشت پانزدهمین سالگرد شهادت جانباز شهید سردار سید مجتبی علمدار در مسجد محمد رسول الله شهرستان ساری اظهار داشت: در عصر ائمه، مردم در برخورد با ولایت شامل سه گروه بودند.
 مسئؤل موسسه روایت سیره شهدا اضافه کرد: عده‌ای معدود ولایت‌ستیز و گروه حداقلی هم ولایت‌مدار بودند.
وی با اشاره به اینکه دسته سوم شامل گروه حداکثری ولایت‌گریزان بودند، ادامه داد: سود ولایت‌گریزان همواره به نفع ولایت‌ستیزان بوده و ولایت‌ستیزان بر این موج سوار می‌شدند.
جوشقانی با بیان اینکه ولایت‌گریزان حاضر نشدند به خاطر هوای دنیا، برای ولایت هزینه کنند، بیان داشت: به همین دلیل ائمه ما در مظلومیت بودند.
این مسئول با اشاره به اهمیت امر ولایت یادآور شد: ائمه فرصتی نیافتند که در آن خفقان، این امر را برای مردم تبیین کنند.
مسئول موسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه مردم عصر انقلاب برخلاف مردم عصر ائمه، ولایت‌مدار حداکثری هستند، گفت: چرا که از معرفت خوبی بر ساحت ولایت برخوردارند.
وی با اشاره به اینکه ولایت، کار توحید را انجام می‌دهد، خاطرنشان کرد: بت‌شکنی، طاغوت‌شکنی و شکستن هوای نفس کار توحید است.
جوشقانی با بیان اینکه خدا و آمریکا بیشترین واژه‌ها در سخنان حضرت امام است، ادامه داد: چون قرآن می‌گوید انبیا برای دو کار دعوت به خدا و اجتناب از طاغوت آمده‌اند.
این مسئول با اشاره به اینکه امام راحل به عنوان ولی امر در عصر غیبت کار بزرگی انجام دادند، بیان داشت: هنر امام این بود که هوای نفس را در دل‌ها شکست.
مسئول موسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه امام راحل انسان‌ها را از دو اژدهای نادانی و هوای نفس نجات دادند، یادآور شد: ولایت دائمی از ما مراقبت کرده و فرمول‌های سعادت دنیا و قیامت را می‌آموزد.
وی با اشاره به اینکه سید مجتبی علمدار به جایگاه قرآن توصیه دارد، اضافه کرد: شهدا انتخاب شدند، این سفره بی‌جهت باز نشده است.
جوشقانی با بیان اینکه جهاد دری از درهای بهشت برای بندگان خاص است، خاطرنشان کرد: شهدا زحمت کشیدند و ما سر سفره آنها نشسته‌ایم.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول