اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران:

کارگران کشت و صنعت شمال بیمه بیکاری می‌گیرند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران درباره مشکلات شرکت کشت و صنعت شمال گفت: بر اساس نشستی که با مدیران کارخانه در شهرستان میاندرود داشتیم مقرر شد که کارگران این شرکت برای مدت سه ماه زیر پوشش بیمه بیکاری قرار گیرند.

کارگران کشت و صنعت شمال بیمه بیکاری می‌گیرند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، اسماعیل نیلچیان ظهر امروز در نشست خبری در محل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به تدوین سند توسعه اشتغال استان مازندران اظهار داشت: تدوین توسعه سند اشتغال توسعه استان همه نیازهای استان به اشتغال را مورد رصد قرار می‌دهد.
وی تصریح کرد: در تدوین سند توسعه اشتغال استان، ظرفیت‌های ایجاد کار طی پنج سال مورد بررسی و در کارگروه اشتغال استان به بحث و اجرا گذاشته می‌شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اعلام اینکه سهم اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی در ایجاد اشتغال یک‌هزار و 100 شغل بود، خاطرنشان کرد: برای ایجاد اشتغال در سایر بخش‌ها این سازمان تعهدی ندارد.
این مسئول با اشاره به اعلام اشتغال 70 هزار نفری در مازندران خاطرنشان کرد: تا دهم دی ماه سال جاری اشتغال 43 هزار و 326 نفر در سامانه اشتغال استان ثبت شد.
نیلچیان درباره پایدار بودن مشاغل 70 هزار نفری در مازندران یادآور شد: درباره پایدار بودن این اشتغال نمی‌شود نظر قطعی داد.
وی گفت: ممکن است در برخی مواقع با تعطیل شدن برخی کارخانجات با بیکاری نیز مواجه شویم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران درباره نرخ تعداد افراد بیمه ‌شده در استان بیان داشت: آمار تعداد بیمه ‌شده افراد نسبت به سال گذشته رشد مناسبی داشت و این آمار هیچ ارتباطی به رشد نرخ بیکاری در استان ندارد.
این مسئول ادامه داد: دولت متعهد شد که در سال جاری 2 میلیون و 500 هزار شغل ایجاد کند و این به معنی ایجاد اشتغال پایدار نیست ممکن است برخی از کارخانجات نیز در این میان با تعطیلی و تعدیل نیرو مواجه شوند.
نیلچیان در ادامه از بودجه‌های اختصاص یافته کشور برای تقویت مشاغل خانوادگی خبر داد و یادآور شد: مبلغ 132 میلیارد تومان برای ایجاد مشاغل خانوادگی اختصاص یافت که 90 میلیارد تومان آن اختصاص پیدا کرد.
وی گفت: برای ایجاد مشاغل خانوادگی 340 شغل تعریف شد و برای هر شغل مبلغ 5 میلیون تومان تسهیلات اختصاص می‌یابد.
نیلچیان با بیان اینکه صاحبان ایجاد مشاغل خانوادگی زیر پوشش بیمه قرار می‌گیرند، یادآور شد: 18 درصد سهم بیمه توسط ایجاد کننده شغل و 82 درصد بقیه را دولت پرداخت می‌کند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران درباره نظارت بر ایجاد اشتغال تاکید کرد: سه مرجع قانونی بر ایجاد شغل مشاغل خانگی نظارت می‌کنند.
این مسئول با اشاره به 50 متقاضی ایجاد اشتغال خانگی در استان گفت: به علت عدم تایید صلاحیت متقاضیان ایجاد اشتغال در استان تقاضای چهار متقاضی پذیرفته شد و مبلغ 150 میلیون تومان نیز تسهیلات در اختیار این افراد برای ایجاد اشتغال قرار گرفت.
نیلچیان بیشترین نرخ بیکاری در استان مازندران را مربوط به دارندگان مدرک دیپلم به بالاتر عنوان کرد.
وی در مورد ساماندهی و تعیین حقوق نیروهای شاغل در واحدهای صنفی و مغازه‌ها خاطرنشان کرد: ما براساس توان خود از واحدهای صنفی استان بازدید می‌کنیم، ولی بر اساس قانون هرکارگری که در مورد عدم دریافت حقوق خود مشکل دارد باید به اداره کار مراجعه کند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران تاکید کرد: شاغلان در واحدهای صنفی نیز بر اساس قانون کار باید حقوق دریافت کنند و همه شرایط قانون کار باید برای آنها رعایت شود.
این مسئول درباره مشکلات شرکت کشت و صنعت شمال گفت: بر اساس نشستی که با مدیران کارخانه در میاندرود داشتیم مقرر شد که کارگران این شرکت برای مدت سه ماه زیر پوشش بیمه بیکاری قرار گیرند و به محض رفع مشکلات مالی این کارخانه فعالیت تولیدی این شرکت ادامه پیدا کند.
انتهای پیام/ن۱۰/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول