اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تامین اجتماعی شعبه رودسر:

وجود 11 هزار بیمه شده اصلی رودسر

خبرگزاری فارس: رئیس تامین اجتماعی شعبه رودسر گفت: در حال حاضر شعبه رودسر و واحدهای زیرمجموعه آن در رحیم‌آباد و کلاچای در مجموع بالغ بر 11 هزار و 234 نفر بیمه شده اصلی دارند.

وجود 11 هزار بیمه شده اصلی رودسر
به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، نصرت‌الله پورقربان عصر امروز در جلسه تامین اجتماعی این شهرستان با اشاره به فعالیت شعبه رودسر اظهار داشت: شعبه تامین اجتماعی رودسر در سال 50 راه‌اندازی شد و خدمات بیمه‌های تامین در سطح شهرستان را به نحو محدود آغاز کرد.
وی فعالیت شعبه تامین اجتماعی رودسر را در زمینه انواع بیمه‌های اجباری، مشاغل آزاد و اختیاری ذکر کرد و افزود: به مرور با افزایش آشنایی مردم از خدمات و مزایای تامین اجتماعی گرایش افراد برای تحت شمول قرار گرفتن با توجه به قوانین و مقررات هر چند به صورت کند، به آرامی رونق گرفت.
این مسئول با برشمردن اقدام‌های شعبه تامین اجتماعی رودسر بیان داشت: افزایش تعداد کارگاه‌های برخوردار از معافیت‌های بیمه‌ای در قالب کمک دولت از جمله این اقدام‌ها بوده است.
وی، فراهم کردن زمینه‌های افزایش اشتغال و فضای کار تولیدی صنعتی را از جمله مزایای ایجاد کارگاه‌های مذکور عنوان کرد و اذعان داشت: تقبل پرداخت بخش عمده‌ای از حق بیمه جامعه نویسندگان، زنان خانه‌دار، رانندگان باربری و مسافری، زنان سرپرست خانوار، خادمان مساجد، طلاب، کارگران ساختمانی، باربران، هنرمندان و .... از جمله این اقدام‌ها بوده است.
پورقربان، تسهیل شرایط بیمه‌پردازی و بازنشستگی در کنار مواردی از خدمات مانند اعضای کمک دولت در پرداختی مستمری بگیران برای افزایش رفاه معیشتی این قشر را از اهداف مهم بیمه تامین اجتماعی ذکر کرد.
وی خاطر نشان کرد: راه‌اندازی شعب اقماری در کلاچای و رحیم آباد برای رضایت‌مندی شهروندان این شهرها و جلوگیری از رفت‌ و آمد‌های زائد و کاهش مشکلات برای شرکای اجتماعی و پایگاه قرار گرفتن شعبه تامین اجتماعی شهرستان در طرح اطلاع‌رسانی هدفمندی یارانه‌ها از مهم‌ترین اقدام‌های شعبه تامین اجتماعی رودسر است.
رئیس تامین اجتماعی شعبه رودسر با اشاره به تعداد بیمه‌شدگان این اداره بیان داشت: در حال حاضر شعبه رودسر و واحدهای زیرمجموعه آن در رحیم‌آباد و کلاچای در مجموع بالغ بر 11 هزار و 234 نفر بیمه شده اصلی دارند.
وی با تصریح بر اینکه دو هزار و 501 نفر از مستمری‌بگیران با افراد تحت تکفل آنها زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی شعبه رودسر هستند، ابراز داشت: این شعبه هر ماه به 212 نفر مقرری بیکاری پرداخت می‌کند.
پورقربان افزود: در هشت ماهه نخست امسال مجموع تعهدات  پرداخت شده  توسط شعبه مذکور بیش از 93 هزار میلیارد ریال بوده که از این مبلغ بالغ بر 86 میلیارد ریال بابت انواع مستمری‌ها و مبلغ بیش از 5 میلیارد ریال بابت مقرری بیمه بیکاری و بالغ بر یک میلیارد و 316 میلیون ریال برای انواع تعهدات کوتاه مدت از جمله انواع غرامت‌های دستمزد بیماری و ایام بارداری و کمک هزینه‌ها بوده است.
این مسئول خاطر نشان کرد: نگاه عمومی جامعه و شرکای سازمان همسو با سیاست‌های اتخاذی و برنامه‌های ابلاغی دولت‌های نهم و دهم به صورت قابل توجهی ارتقا یافته است.
انتهای پیام/ص20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول