اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خدابنده خبر داد

پوشش 99 درصدی بیمه در شهرستان خدابنده

خبرگزاری فارس: فرماندار خدابنده از افزایش میزان جمعیت زیر پوشش بیمه به 99.9 درصد و پوشش تنظیم خانواده به 81 درصد خبر داد.

پوشش 99 درصدی بیمه در شهرستان خدابنده
نورالدین رفیعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: شهرستان خدابنده با داشتن بیش از یک هزار کیلومتر راه اصلی‌، فرعی و روستائی و پهنه جغرافیایی گسترده همواره در بخش حمل و نقل و ارتباطات با مشکلات جدی درگیر بود‌.
وی یادآور شد: توسعه شهرستان در گرو توسعه و ایجاد زیر ساخت‌های مناسب حمل و نقل است.
 فرماندار خدابنده خاطرنشان کرد: از 926 کیلومتر راه‌های روستایی 344.5 کیلومتر آسفالت شده است.
وی یادآور شد: در سال 84 در حوزه شهرستان خدابنده راه روستایی آسفالته 205.5 کیلومتر معادل 37 درصد بوده است که از سال 84 یعنی آغاز دولت نهم تا کنون به 344.5 کیلومتر معادل 63 درصد آسفالت شده است‌.
رفیعی با بیان اینکه سرانه ورزشی سطح شهرستان تا قبل از سال 84 کمتر از 15 سانتی‌متر بود، افزود: از این میزان پنج سانتی‌‌متر به سالن‌های سرپوشیده و 10 سانتی‌متر به سالن‌های رو باز اختصاص دارد.
وی خاطرنشان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته طی سه سال اخیر عملیات اجرائی بیش از 31 پروژه در سطح شهرستان اجرا شده است.
 فرماندار خدابنده بیان داشت: اختصاص بیش از 48 میلیارد ریال طی سال‌های 84 تا 87 به بخش ورزش موجب کاهش بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی شده است.
وی تصریح کرد: افزایش اعتبارات نقش به سزایی در افزایش شاخص‌‌های اجتماعی و فرهنگی داشته و از نتایج ملموس در این بخش رسیدن به سرانه 56 سانتی‌متر است.
رفیعی با بیان اینکه از این میزان 30 سانتی‌متر فضای ورزشی روباز‌ اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: از این میزان 26 سانتی‌متر به فضای ورزشی سر پوشیده اختصاص یافته است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر رشد شاخص‌های توسعه اماکن ورزشی شهرستان بیش از 180 درصد است.
فرماندار خدابنده با بیان اینکه پراکنش جمعیت به میزان 75 درصد در روستاها موجب برنامه ریزی مطلوبی در شهرستان شده است، افزود: این امر با خدمت‌رسانی مناسب و ایجاد محیطی امن با امکانات در خور توجه موجب کاهش مهاجرت به شهرها و کاهش بسیاری از معضلات اجتماعی شده است‌.
وی خاطرنشان کرد: مقاوم‌سازی بیش از 630 هزار متر مربع فضای مسکونی روستائی با اعتباری نزدیک به 450 میلیارد ریال‌، توسعه شبکه‌های حمل و نقل‌، برق‌، آب، گاز‌، تلفن و IT از فعالیت‌های انجام شده در شهرستان خدابنده محسوب می‌شود.
رفیعی تصریح کرد: ارائه خدمات مختلف اینترنتی، توزیع سهام عدالت از تلاش‌های دولت نهم بوده که نقش بسزائی در کاهش محرومیت‌ها در شهرستان داشته است‌.
وی ادامه داد: شهرستان خدابنده با قرار گرفتن در منطقه سرد کوهستانی دارای اقلیم  نیمه مرطوب فرا سرد است، که گاز رسانی به 9 روستای شهرستان با 2 هزار خانوار در دولت نهم آغاز و به بهره‌برداری رسیده است.
فرماندار خدابنده متذکر شد: تسریع در گاز رسانی به مناطق دور افتاده  شهرستان به ویژه مراکز بخش‌های بزینه‌رود و افشار و روستاهای همجوار همواره از خواسته‌های مردم این مناطق است.
وی با بیان اینکه توسعه فرهنگی و آموزشی شهرستان طی سال‌های اخیر رشد صعودی داشته است، افزود: این امر موجب بهبود نسبی بسیاری از شاخص‌های این بخش شده است.
رفیعی خاطرنشان کرد: توسعه ظرفیت دانشگاه پیام نور از 820 نفر دانشجو به 2 هزار و 450 نفر‌، توسعه اماکن آموزشی و فرهنگی‌، ایجاد ده‌ها کانون فرهنگی‌، هنری و قرآنی در روستاها از اقدامات فرهنگی انجام شده در شهرستان خدابنده محسوب می‌شود.
وی افزایش میزان جمعیت زیر پوشش بیمه به 99.9 درصد، پوشش تنظیم خانواده به 81 درصد، افزایش خدمات پزشکی و بهداشتی را از برنامه‌های تحقق یافته دولت طی سه سال اخیر عنوان کرد.
فرماندار خدابنده بیان داشت: رشد اعتبارات شهرستان در بخش‌های عمرانی طی سه سال اخیر بالغ بر 70 درصد به صورت سالانه است که این میزان نسبت به مدت مشابه 100 درصد رشد را نشان می‌دهد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول