اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

خون شهدا نظام را بیمه کرده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم گفت: خون شهدا بقای نظام را بیمه کرده و بهترین وسیله تبلیغ دین اسلام است.

خون شهدا نظام را بیمه کرده است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری پیش از ظهر امروز در دیدار با رئیس هیئت امنای موسسه تفحص سیره شهدا اظهار داشت:  لطفی که خداوند به موسسه تفحص سیره شهدا داشته، سبب شده تا  فعالان این موسسه در شرایطی قرار گیرند که با جرقه‌های کوچک شعله‌های بزرگ به پا کنند و این مطمئنا به خاطر عنایت و توجه شهدا است.
وی ادامه داد: گاهی کسی در جایی مطلبی را بیان می‌کند که در ظاهر ساده به نظر می‌رسد، اما مانند یک جرقه می‌تواند اتفاقات بزرگی را رقم بزند.
امام جمعه قم افزود: شهدا به فرموده قرآن کریم زنده هستند و این زنده بودن را در حیات ما با توجهاتی که به ما دارند، ثابت می‌کنند.
وی ابراز داشت: ما در ظاهر زنده هستیم اما شهدا دو مرحله حیات دارند که یکی از زمان ولادتشان آغاز شده و دیگری از لحظه شهادتشان شروع می‌شود.
حسینی بوشهری خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم این انقلاب را حفظ کنیم و جوانانمان را از انحرافات باز داریم، مطمئنا بهترین و آسیب‌ناپذیرترین پیوند، پیوندی است که یک جوان با شهدا پیدا می‌کند.
وی گفت: یکی از برکات پیوند جوانان با شهدا، محافظت آنان از عرفان‌های کاذب در نتیجه آشنایی با جوانان عارفی است که آن حماسه و شور را در جنگ تحمیلی آفریدند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: گزارشاتی از تغییراتی که در جوانان پس از سفر به سرزمین‌های نور و آشنایی نزدیک با راه و روش شهدا اتفاق می‌افتد، به ما می‌رسد که نشان دهنده ظرفیت تاثیرگذاری این فرهنگ در نسل جوان امروز است.
وی ادامه داد: وظیفه حوزه‌های علمیه احیای دین و مکتب است و یکی از سالم‌ترین و بهترین راه‌های آن همین استفاده از سیره شهدا است.
حسینی بوشهری با اشاره به ضرورت توجه به شهدای صدر اسلام در کنار شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی، افزود: پرداختن به شهدای کربلا یا دیگر شهدای صدر اسلام در کنار بیان نکاتی از سیره و تفکر شهدای انقلاب اسلامی می‌تواند ذهن و دل جوان را بهتر با این مکتب پر محتوا آشنا کند.
وی ادامه داد: قرآن بهترین تعبیرات را در آیات خود برای شهدا به‌کار برده است و پیامبر(ص) نیز از شهادت به عنوان بهترین نیکی که ممکن است در حیات نصیب انسان شود، یاد می‌کند.
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: سخنان ائمه(ع) درباره شهدا مسیر را برای ما کاملا مشخص و روشن کرده است چرا که در روایات بهترین عناوین و اجرها برای شهید ذکر شده است.
وی با اشاره به اینکه به کار در زمینه شهدا از بن دندان معتقدم، ابراز داشت: کار در این زمینه بسیار مقدس است اما باید با استحکام صورت گیرد تا به ضعف‌هایی که کارهای احساسی ممکن است به آن مبتلا شوند، دچار نشویم.
حسینی بوشهری تاکید کرد: برای ایجاد رشته تخصصی تبلیغ سیره شهدا ابتدا باید طرح اولیه آن را تهیه کرده و بعد از طریق مجرای قانونی خود که شورای گسترش حوزه علمیه است، پیگیری شود.
وی بیان داشت: در نهایت که طرح به تصویب شورای گسترش حوزه علمیه رسید، به شورای عالی حوزه گزارش داده می‌شود تا کار نهایی شود.
امام جمعه قم خاطر نشان کرد: پیشنهاد من این است که ابتدا دو واحد درسی در زمینه روایت سیره شهدا در حوزه علمیه راه‌اندازی شود، سپس گرایش این رشته در دروس تخصصی ایجاد شده و پس از رفع نواقص برای راه‌اندازی رشته تخصصی اقدام شود.  
وی اظهار داشت: در راه‌اندازی رشته جدید برای حوزه علمیه سرفصل‌ها بسیار مهم هستند که باید آماده شده و به صورت قوی طرح‌ریزی شوند.
حسینی بوشهری در پایان با بیان اینکه این شهدا هستند که بقای نظام را بیمه کرده‌‌اند، گفت: با شهدا می‌توان ضمن صیانت از نظام اسلامی، دین اسلام را هم به بهترین شکل در میان جوانان تبلیغ کرد.
انتهای پیام/ح10/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول