اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی زنجان خبر داد:

تحصیل یک‌هزار دانش‌آموز استثنایی در مدارس زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان از تحصیل هزار و 20 دانش‌آموز استثنایی در مدارس این استان خبر داد.

تحصیل یک‌هزار دانش‌آموز استثنایی در مدارس زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، نسرین تهذیبی شامگاه یک‌شنبه در همایش معلولان زنجانی اظهار داشت: آموزش و پرورش کودکان استثنایی و معلول از موضوعاتی است که باید مورد توجه همگان قرار گیرد.
وی با اشاره به تاریخچه شکل‌گیری آموزش و پرورش استثنایی در جهان یادآور شد: از همان آغاز تاسیس این مدارس مسئولان ذی‌ربط در تلاش هستند تا نگاه جامعه را نسبت به معلولیت و افراد کم‌توان ذهنی تغییر دهند.
مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر اقدامات خوبی در زمینه پیشگیری از بروز معلولیت در جوامع مختلف صورت می‌گیرد، اضافه کرد: تشخیص و درمان به موقع برخی از ناهنجاری‌ها و ناتوانی‌های جسمی از بروز معلولیت‌های بزرگ جلوگیری می‌کند.
وی با اشاره به نقش تاثیرگذار خانواده‌ها در پیشگیری از معلولیت‌های اکتسابی یادآور شد: برخی از معلولیت‌ها در همان روزهای نخست قابل درمان است.
تهذیبی با بیان اینکه محدودیت موجب عقب‌ماندگی افراد از زندگی روزانه نمی‌شود، ادامه داد: بسیاری از کودکان استثنایی و معلول دارای استعدادهای فوق‌العاده‌ای در زمینه‌های مختلف هستند.
وی با بیان اینکه بسیاری از کودکان معلول و کم‌توان ذهنی زندگی موفقی دارند، ادامه داد: با ایجاد روحیه و تشویق افراد به انجام کارهای مختلف، می‌توان اقدامات بسیاری در راستای ارتقای سطح توانایی افراد در زندگی روزانه و شخصی انجام داد.
مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان در ادامه با اشاره به نقش تاثیرگذار معلمان آموزش و پرورش استثنایی در رشد و پرورش کودکان معلول و کم‌توان ذهنی یادآور شد: مربیان آموزش و پرورش استثنایی از افراد بسیار زحمتکش جامعه هستند.
وی اذعان داشت: معلمان آموزش و پرورش استثنایی با سعه صدر تمام به آموزش کودکان و افراد کم‌توان پرداخته و در این زمینه بسیار موفق عمل می‌کنند.
تهذیبی با بیان اینکه مسئولان آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان اقدامات بسیاری را در راستای تقویت و ارتقای سطح توانایی این گروه از جامعه انجام می‌دهند، ادامه داد: با بررسی موفقیت‌های کسب شده توسط این قشر می‌توان فهمید که معلولیت محدودیت نبوده و در صورتی که آموزش‌ها به صورت صحیح صورت گیرد، همین افراد معلول به یکی از افراد موفق در جامعه تبدیل می‌شوند.
وی با اشاره به برخی از اقدامات صورت گرفته توسط آموزش و پرورش استثنایی ادامه داد: مسئولان آموزش و پرورش استثنایی در استان زنجان نیز به تبع برنامه کشوری در تلاش برای ارتقای سطح توانایی این گروه از جامعه و ارتقای سطح توانایی‌های این گروه هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان اظهار داشت: در حال حاضر هزار و 20 دانش‌آموز استثنایی در استان زنجان مشغول تحصیل هستند.
وی با بیان اینکه دانش‌آموزان استثنایی در 15 مدرسه مستقل به تحصیل اشتغال دارند، ادامه داد: همچنین شش کلاس ضمیمه نیز برای تحصیل و یادگیری این قشر از افراد در جامعه وجود دارد.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول