اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نهاوند صورت گرفت

اختصاص 15 میلیارد ریال برای بازگشایی معبر دوخواهران نهاوند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان استان همدان گفت: 15 میلیارد ریال اعتبار برای بازگشایی معبر دوخواهران در شهرستان نهاوند اختصاص یافت.

اختصاص 15 میلیارد ریال برای بازگشایی معبر دوخواهران نهاوند
محمدعلی اسدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به حضور معاون وزیر راه و شهرسازی در استان و بازدید وی از برخی از مناطق دارای بافت فرسوده اظهار کرد: بازدید از منطقه فرسوده دوخواهران نهاوند یکی از اقداماتی بود که از سوی وی و هیئت همراه انجام شد.
وی با اشاره به اختصاص 5 میلیارد ریال از سوی وزارت راه و شهرسازی تأکید کرد: مقرر شد با مشارکت استانداری همدان و شهرداری نهاوند نیز مبلغ 10 میلیارد ریال برای این منطقه اختصاص داده شود که جمعاً 15 میلیارد ریال به منظور بازگشایی معبر دوخواهران شهرستان نهاوند در نظر گرفته شد.
مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان استان همدان ادامه داد: همچنین مقرر شد شهرداری نهاوند برای سازندگان در بافت فرسوده نهاوند پروانه ساختمانی را به صورت رایگان صادر کنند.
وی گفت: پس از سفر وزیر مسکن و شهرسازی وقت به شهرستان نهاوند و بازدید وی از بافت فرسوده شهر نهاوند بازگشایی معبر دوخواهران که در بافت فرسوده و قدیمی شهر واقع شده به تصویب رسید.
اسدی با بیان اینکه مرحله نخست بازگشایی معبر دوخواهران انجام گرفته که در عمران منطقه تأثیرگذار بوده است، افزود: آغاز این طرح و به سرانجام رسیدن آن می‌تواند باعث احیای سایر بافت‌های فرسوده شهر باشد.
وی تأکید کرد: با توجه به اینکه شهر نهاوند یکی از شهرهای استان است که دارای بافت فرسوده زیادی است لذا دستور بازنگری جدید بر اساس بازدیدهای صورت گرفته داده شد که محدوده جدید بافت فرسوده شهر نهاوند 171.8 هکتار تعیین شد و به تصویب نهایی کمیسیون ماده 5 رسید.
مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان استان همدان با بیان اینکه احیای بافت فرسوده شهر نهاوند طی سه سطح قابل اجرا است، ابراز کرد: سطح اول که بازنگری در محدوده بافت فرسوده بود انجام شد و در سطح دوم نیز مطالعه منطقه موردنظر توسط مشاور عملی گشته و در سطح سوم پس از انجام فعالیت عمرانی نوبت به معرفی پروژه‌ها و الگوهایی می‌رسد که سبب ایجاد محرک‌های توسعه در بافت فرسوده می‌شود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول