اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قاینات:

قاینات 115 هکتار بافت فرسوده مصوب دارد

خبرگزاری فارس:‌ شهردار قاینات گفت: قاینات دارای 115 هکتار بافت فرسوده مصوب است البته در راه بهسازی و نوسازی این بافت نیز تاکنون اقداماتی صورت گرفته است ولی باز هم با مشکلاتی در این راه مواجه هستیم.

قاینات 115 هکتار بافت فرسوده مصوب دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، نادر زردی ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات بافت‌های فرسوده استان به مشکلات پیش روی شهرداری‌ها در راستای نوسازی بافت فرسوده استان اشاره کرد و اظهار داشت:‌ شهرداری‌های استان از نظر اعتبارات با مشکلات جدی مواجه هستند که این مسئله سبب شده است که نوسازی بافت فرسوده با عقب‌ماندگی‌هایی مواجه شود.
وی به گوشه‌ای از اقدامات صورت گرفته در راستای نوسازی بافت فرسوده اشاره کرد و گفت:‌ در شهر قاینات ما طرح راهبردی برای 115 هکتار بافت فرسوده را آماده کرده‌ایم همچنین برای 7.5 هکتار نیز طرح تفکیکی آماده شده است.
شهردار قاینات از تشکیل سازمان بافت فرسوده در این شهرستان خبر داد و افزود: ساز و کار این سازمان برای بافت فرسوده کفایت نمی‌کند و ما برای عملیات اجرایی درخواست ایجاد یک شعبه از شرکت عمران و بهسازی شهری را در این شهرستان داشتیم.
زردی ادامه داد: دلیل اصلی تقاضا برای ایجاد این شعبه این است که بتوانیم با استفاده از تجربیات این شرکت کار تملک و اجرای 7.5 هکتار از بافت فرسوده این شهر را عملیاتی و اجرایی کنیم.
وی تصریح کرد: در سال گذشته مبلغ 300 میلیون تومان برای تملک به شهرداری قاینات اختصاص پیدا کرد که اسناد این موضوع در شرکت احیا باقی ماند و اقدام دیگری انجام نشد.
 
* بافت فرسوده در هر منطقه باید جداگانه بررسی شود
شهردار فردوس نیز در این جلسه به مشکلات بافت‌های فرسوده شهرهای کوچک اشاره کرد و اظهار داشت: باید بافت فرسوده در هر منطقه جداگانه بررسی شود.
مهدی علی‌پرست ادامه داد: در شهر فردوس 100 هکتار مساحت بافت فرسوده است که اکثرا نیز افرادی که در این منطقه ساکن هستند جزو اقشار کم‌درآمد جامعه محسوب می‌شوند.
وی افزود:‌ با توجه به اینکه اکثریت ساکنان این منطقه از طبقه محروم جامعه هستند تاکنون متقاضی برای استفاده از تسهیلات نوسازی بافت فرسوده وجود نداشته است چون که اکثرا ضامن برای اخذ تسهیلات ندارند و از طرف دیگر نیز توان بازپرداخت تسهیلات وجود ندارد.
شهردار فردوس ادامه داد: ‌باید به شهرداری‌ها کمک شود تا وارد بافت فرسوده شوند علاوه بر این در فردوس هنوز مطالعات بافت فرسوده نیز انجام نشده است و در حال پیگیری است.
علی‌پرست با بیان اینکه باید به شهرداری‌ها در بازسازی معابر اعتماد بیشتری شود، اظهار داشت: شهرداری بهتر می‌تواند مردم را در این راستا راضی کند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول