اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار تبریز:

بیش از 2500 هکتار بافت فرسوده تبریز نیارمند احیای سریع است

خبرگزاری فارس: شهردار تبریز با اشاره به اهمیت احیای بافت‌های فرسوده شهری گفت: تبریز با برخورداری از 2 هزار و 250 هکتار بافت فرسوده نیازمند احیای سریع و جدی این بافت‌ها است.

بیش از 2500 هکتار بافت فرسوده تبریز نیارمند احیای سریع است
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، علیرضا نوین با اشاره به موفقیت تجربه فروش و انتشار اوراق مشارکت برای اجرای طرح‌های بزرگ عمرانی عتیق و "آیسان" در سال گذشته، تنها راه تسریع روند توسعه و عمران شهری را تلاش برای جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و فروش اوراق مشارکت دانست و اظهار کرد: فروش اوراق مشارکت راحت‌ترین و مناسب‌ترین راه برای تسریع روند توسعه شهر و اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی خدماتی در کلان‌شهرها به شمار می‌رود و شهرداری تبریز در سال گذشته و از طریق فروش اوراق مشارکت طی دو مرحله جمعا به ارزش ریالی 2 هزار میلیارد ریال، موفق به عملیاتی کردن اجرای طرح‌های کلانی چون پروژه عتیق و آیسان شد و در حال حاضر این دو پروژه با سرعت و جدیت تمام در حال اجرا هستند.
وی با اشاره به اهمیت احیای بافت‌های فرسوده شهری افزود: تبریز با برخورداری از دو هزار و 520هکتار بافت فرسوده نیازمند احیای سریع و جدی این بافت‌ها است و با توجه به محدودیت منابع مالی و بودجه‌های شهرداری از یک سو و فقدان درآمدهای پایدار از سوی دیگر به نظر می‌رسد صدور و انتشار اوراق مشارکت در این بخش مناسب‌ترین اقدام می‌تواند باشد.
نوین ادامه داد: مرحله دوم اوراق مشارکت یک هزار میلیارد ریالی احیای بافت فرسوده بلوک میارمیار( نگین تبریز) از سوی شهرداری تبریز از 10 دی‌ماه جاری به مدت 6 روز  منتشر می‌شود.
وی با اشاره به جزئیات و شرایط فروش مرحله دوم اوراق مشارکت پروژه احیای بافت فرسوده بلوک میارمیار( نگین تبریز) گفت: این اوراق با هدف بازسازی و احیای بافت فرسوده بلوک میارمیار  از 10 تا 15 دی ماه جاری از طریق شعبات منتخب بانک سپه سراسر کشور منتشر خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند در تاریخ‌های یاد شده نسبت به خرید این اوراق اقدام کنند.
وی خاطرنشان کرد: مدت مشارکت اوراق یک هزار میلیاردی شهرداری تبریز برای اجرای پروژه احیای بافت فرسوده بلوک میارمیار( نگین تبریز) چهارساله با 17 درصد سود علی‌الحساب بوده و این اوراق بی‌نام، معاف از مالیات، قابل انتقال به غیر و قابل خرید قبل از سر رسید با نرخ سود سپرده‌گذاری بلند مدت  هستند.
شهردار تبریز همچنین ادامه داد: اصل و سود این اوراق نیز از سوی بانک سپه تضمین شده است و خریداران می‌توانند با اطمینان خاطر نسبت به خرید این اوراق اقدام کنند.
نوین در بخش دیگری از سخنان خود با دعوت از تمام شهروندان برای خرید این اوراق و مشارکت در عمران و آبادانی شهر تبریز گفت: از شهروندان تبریزی و آذربایجانی‌های ساکن در دیگر استان‌ها و شهرستان‌های کشور می‌خواهیم تا با خرید اوراق مشارکت احیای بافت فرسوده بلوک " میارمیار" بیش از پیش در عمران و آبادانی شهر مشارکت داشته باشند.
شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به محل هزینه کرد اعتبارات حاصل از فروش این اوراق گفت: اوراق مشارکت یک هزار میلیارد ریالی جدید شهرداری برای اجرای طرح نوسازی و احیای بافت فرسوده بلوک میارمیار ( نگین تبریز) اختصاص خواهد داشت و شرایط آن، تابع شرایط و ضوابط کلی انتشار اوراق مشارکت عمومی است.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول