اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مسکن و شهرسازی چهارمحال و بختیاری خبر داد

پرداخت تسهیلات 250 میلیون ریالی برای بهسازی بافت فرسوده

خبرگزاری فارس: مدیرکل مسکن و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: به‌منظور تسریع در ساخت و ساز و بهسازی بافت فرسوده تسهیلات 200 تا 250 میلیون ریالی برای هر واحد مسکونی به متقاضیان پرداخت می‎شود.

پرداخت تسهیلات 250 میلیون ریالی برای بهسازی بافت فرسوده
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی ابراهیمی عصر امروز در دیدار با مردم بافت فرسوده شهرکرد، اظهار داشت: مساجد در بافت فرسوده شهری نشان هویت مسلمانی و تاریخی مردم آن محلات است.
وی با بیان اینکه نخستین شاخصه هر محله مسجد است، گفت: امروزه تکنولوژی‌های روز دنیا در مساجد بکار گرفته می‎شود و در مساجد نیز باید برای جذب بیشتر جوانان از امکانات و تکنولوژی روز بهره گرفت.
ابراهیمی تصریح کرد: بافت فرسوده شهرکرد برخلاف بسیاری از شهرهای کشور یک بافت زنده و پویاست و زندگی و کار در آن جریان دارد.
مدیرکل مسکن و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه یکی از طرح‌های دولت این است که سالیانه 10 درصد از بافت‌های فرسوده شهری را احیا کند، گفت: در این باره دولت، تسهیلات ویژه‌ای را برای ساکنین این بافت‌ها در نظر گرفته است.
وی افزود: شهرداری‎ها برای تسریع در ساخت و ساز و بهسازی بافت فرسوده برای صدور پروانه تخفیفاتی را در نظر گرفته‌اند.
ابراهیمی تسهیلات 200 تا 250 میلیون ریالی بدون سپرده‌گذاری برای هر واحد مسکونی را از دیگر تسهیلات ساخت و ساز از محل خط اعتباری مسکن مهر در بافت فرسوده است.
مدیرکل مسکن و شهرسازی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: به‌منظور مساعدت به سازندگان واحدهای مسکونی در بافت فرسوده، تسهیلات برای ساخت سه واحد مسکونی به نام مالک همسر و یک نفر از فرزندان وی مشروط به احراز توانایی باز پرداخت سازنده پرداخت می‎شود.
وی به ارائه تعریفی جامع از بافت فرسوده پرداخت و گفت: به‌طور کلی بافت‌های فرسوده به محدوده‌‌هایی اطلاق می‌شوند که از نظر سطح خدمات، کیفیت زندگی، وضعیت رونق اقتصادی، شرایط بهداشتی و محیط زیستی و دوام و پایداری کالبدی از متوسط شهر اصلی پایین‌ترند.
ابراهیمی گفت : این محدوده‌ها در صورت بروز خطرات طبیعی مانند زلزله نسبت به سایر نقاط شهر آسیب‌پذیرترند و بیشتر ساکنان این بافت‌ها از گروه‌های کم درآمد و محروم جامعه‌اند.
انتهای پیامص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول