اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری خراسان جنوبی:

نسخه واحد مشکل بافت فرسوده خراسان جنوبی را حل نمی‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: تصویب یک نسخه واحد برای تمام کشور نمی‌تواند مشکلات بافت فرسوده خراسان جنوبی را حل کند.

نسخه واحد مشکل بافت فرسوده خراسان جنوبی را حل نمی‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، عبدالحسین شهابی پیش از ظهر امروز در جمع مسئولان استان به مشکلات بافت فرسوده خراسان جنوبی اشاره کرد و اظهار داشت: خراسان جنوبی یکی از معدود استان‌های بلاخیز کشور است که در معرض بلایای طبیعی قرار دارد و در طول 50 سال بیش از پنج حادثه مصیبت‌بار با تلفات سنگین در استان روی داده است.
وی با اشاره به وضعیت بافت فرسوده استان تصریح کرد: ما باید با کوچک‌ترین زمین‌لرزه در استان منتظر اخبار ناگوار و حوادث سنگینی باشیم.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه نمی‌توان با یک نسخه واحد برای همه کشور در مورد بافت فرسوده کار کنیم، اظهار داشت: این نسخه واحد هیچ مشکلی از مشکلات بافت فرسوده استان را حل کند.
 
*خراسان جنوبی در نقطه آغاز مسیر توسعه قرار گرفته است
شهابی افزود: خراسان جنوبی استان نوپا و تازه تاسیسی است که به برکت سفرهای استانی در چند سال اخیر اقدامات خوبی در این استان انجام شده است به گونه‌ای که ما امروز می‌توانیم ادعا کنیم که در نقطه آغاز مسیر توسعه قرار گرفته‌ایم.
وی تصریح کرد:‌ مردم خراسان جنوبی کمترین درآمد سرانه کشور را دارند و به دلیل خشکسالی‌های پی در پی در این منطقه و رکود کارهای کشاورزی سبب ضعف بنیه اقتصادی مردم شده است و برخی از مردم استان ما با یارانه نقدی خود گذران زندگی می‌کنند.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: ضعف بنیه مالی مردم استان در خدمات شهرداری‌ها و درآمد آنها نیز تاثیر گذاشته است به گونه‌ای که نوسازی بافت فرسوده به دلیل عدم بنیه مالی مردم در استان ما چندان پیشرفت نداشته است.
شهابی با بیان اینکه خراسان جنوبی نیازمند مساعدت ویژه مسئولان کشوری است، اظهار داشت: باید دولت نگاه ویژه‌ای به این منطقه داشته باشد تا مشکلات ما حل شود.
وی به مهم‌ترین مشکلات نوسازی و بهسازی بافت فرسوده استان اشاره کرد و گفت: احیای بافت فرسوده در این استان زمانبر است و نیاز به عزم جدی مسئولان و اختصاص اعتبارات ویژه به این استان دارد تا محقق شود.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی به بیان ویژگی‌های بافت فرسوده خراسان جنوبی پرداخت و گفت: بافت فرسوده این منطقه با تراکم جمعیت مواجه است و اکثر ساکنان این منطقه نیز از بنیه مالی کمی برخوردار هستند.
شهابی نبود سند مالکیت و فاقد ارزش افزوده بودن را از دیگر ویژگی‌های بافت فرسوده استان عنوان کرد و افزود:‌همچنین اکثر ساکنان این منطقه مستاجر هستند.
وی همچنین خواستار تسریع در تصویب طرح‌های بافت‌ فرسوده شهرهای مختلف استان شد.
انتهای پیام/ح10           
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول