اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان مسکن و شهرسازی استان کردستان:

2 هزار بافت فرسوده در کردستان وجود دارد

خبرگزاری فارس: رئیس مسکن و شهرسازی استان کردستان با بیان اینکه 2 هزار بافت فرسوده در کردستان وجود دارد، گفت: هم‌اکنون طرح ساماندهی و بهسازی بافت قدیمی شهر سنندج به محدوده 350 هکتار تهیه شده است.

2 هزار بافت فرسوده در کردستان وجود دارد
به گزارش خبرگزاری فارس ازسنندج، محمد رسولی شنبه‌شب در دوازدهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که در سالن دولت استانداری برگزار شد، با بیان اینکه شهرسازی یکی از محورهای اساسی  چشم انداز کشور است، اظهار داشت: 10 بند از سیاست‌های کلی شهرسازی کشور که توسط مقام معظم رهبری اعلام شده، در چارچوب سیستم معادلات شهرسازی و در سایه طرح‌های تعیین شده است.
وی تصریح کرد: از جمله این طرح‌ها شامل طرح آمایش سرزمین، طرح‌های ناحیه‌ای، جامع شهری و تفصیلی و بازسازی و بهسازی بافت‌های قدیمی است که برای رسیدن به یک الگوی معماری شهرسازی ایرانی اسلامی به آن پرداخته شده و خواهد شد.
وی عنوان کرد: با توجه به اعتبارات تخصیص داده شده  اقدامات و فعالیت‌های مناسبی در استان از سال 85 تاکنون در راستای بحث شهرسازی انجام شده است.
رئیس سازمان مسکن و شهرسازی استان کردستان گفت: خوشبختانه با تخصیص اعتبارات به موقع عکس هوایی برای کلیه  سازمان شهرهای استان تهیه شد و اجرای طرح جامع هم برای 10 مرکز شهرستان به تصویب رسیده است.
رسولی عنوان کرد: برای سه تا از شهرستان‌های استان شامل سقز، قروه و بانه طرح تفصیلی به تصویب رسیده و برای اجرا به شهرداری‌ها ابلاغ شده است.
وی به مصوبه دولت در سال 85 مبنی بر تهیه طرح جامع و تفصیلی برای کلیه شهرهای کوچکی که دارای طرح هادی هستند، افزود: 15 شهرستان مشمول این طرح بودند که با هماهنگی‌های انجام شده طرح تفصیلی آنها در دستور کار قرار گرفت و امروز هم  سه شهر سریش‌آباد، دزج و دلبران بررسی خواهد شد.
وی گفت: با توجه به اینکه همه شهرهای کردستان دارای طرح‌های شهرسازی است از این لحاظ جزو استان‌های برتر کشور محسوب می‌شود.

* طرح‌ ناحیه‌ای شمال کردستان با پیشرفت فیزیکی 50 درصد در دست تهیه است

رسولی به اجرا و تهیه طرح جامع ناحیه‌ای در استان اشاره کرد و اظهار داشت: علاوه بر طرح‌های شهرسازی در قالب طرح‌های جامع تفصیلی و در اجرای طرح بالادست منطقه‌ای زاگرس که کردستان هم جزوی از این منطقه است باید سه طرح جامع ناحیه‌ای برای استان تهیه می‌شد.
وی با بیان اینکه طرح جامع استان به سه ناحیه تقسیم شد، تصریح کرد: این نواحی شامل ناحیه مرکزی و جنوبی شامل شهرهای سنندج،کامیاران، دیواندره، سروآباد و مریوان است.
رئیس سازمان مسکن و شهرسازی استان کردستان در ادامه مطلب فوق افزود: طرح‌ ناحیه‌ای شمال استان شامل شهرستان‌های سقز و بانه با پیشرفت فیزیکی 50 درصد در دست تهیه است.
رسولی خاطرنشان کرد: طرح جامع ناحیه ای شرق استان شامل سه شهرستان بیجار، قروه و دهگلان امروز با موافقت تمامی اعضای شورای برنامه‌ریزی استان مصوب خواهد شد.

2 هزار بافت فرسوده در کردستان وجود دارد

وی وجود بافت‌های فرسوده را یکی از معضلات و مشکلات موجود در جامعه خواند و اضافه کرد: خوشبختانه دولت تاکیدات فراوانی مبنی بر بازسازی  و بهسازی این بافت ها دارد و اعتباراتی را نیز به این امر اختصاص داده است.
وی با اشاره به وجود 2 هزار بافت فرسوده در استان کردستان، گفت: هم اکنون برای  همه شهرها محدوده بافت قدیمی تعریف شده و مردم هم استقبال خوبی به لحاظ استفاده از تسهیلات مسکن مهر و بافت قدیمی داشته‌اند.
رئیس مسکن و شهرسازی استان کردستان عنوان کرد: با هماهنگی سایر دستگاه‌های مرتبط مانند میراث فرهنگی و گردشگری و شهرداری برای سنندج طرح ساماندهی و بهسازی بافت قدیمی به محدوده 350 هکتار تهیه شده و در کمیسیون ماده 5 نیز به تصویب رسید.
رسولی با اشاره به اجرای طرح ساماندهی اسکان غیر رسمی، افزود: بانک جهانی به عنوان یک برنامه پنج ساله در پنج استان کشور برای اجرای این طرح اعتباراتی را اختصاص داد.
وی ادامه داد: طرح مذکور جزو برنامه‌ها و سیاست‌های دولت بوده و در این راستا شهرستان سنندج به عنوان پایلوت و مورد حمایت بانک جهانی قرار گرفت و تا حالا 54 پروژه در این محدوده تعریف شده و نزدیک به 14 میلیارد تومان هم هزینه شده است.
وی از جمله پروژه‌هایی که مشمول 14 میلیارد تومان جذب شده از بانک جهانی شدند را شامل اصلاح شبکه آب و فاضلاب به طول 22 کیلومتر، اصلاح شبکه برق، بهسازی معابر در حدود 61 هزار متر مربع آسفالت و 12 کیلومتر جدول گذاری شده، احداث یک مدرسه 20 و 9 کلاسه، دو کتابخانه‌های شماره یک و دو در عباس آباد و غیره ذکر کرد.
رئیس سازمان مسکن و شهرسازی کردستان در پایان خاطرنشان کرد: ادامه کار پروژه‌های نیمه تمام این طرح به شکل توافقنامه سه جانبه بین وزارت راه ‌و شهرسازی، استانداری و دستگاه‌های اجرایی است.
انتهای پیام/صا10/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول