اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌مدیرکل صدا و سیما کرمان خبر داد:

پخش 990 دقیقه عزاداری شهروندان بمی از شبکه‌های تلویزیونی

خبرگزاری فارس: ‌مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان گفت‌: مخاطبان شبکه‌های سراسری و بین‌المللی سیما تاسـوعا و عاشورای امسال 990 دقیقه با عزاداران بمی همراه بودند.

پخش 990 دقیقه عزاداری شهروندان بمی از شبکه‌های تلویزیونی
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام سید جواد موسوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در تاسوعا و عاشورای حسینی سال جاری، شور و حال عزاداران در بم از طریق ارتباط زنده با شبکه‌های خبر‌، قرآن‌، آموزش‌، پرس تی‌وی‌، تهران‌، یک‌، دو‌، سه و  چهار سیما‌، جام‌جم‌، شما‌، العالم‌، مستند و شبکه استانی منعکس شد.
‌وی گفت‌: سال گذشته با پیشنهاد صدا و سیمای مرکز کرمان به مسئولان شهرستان بم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی به صورت متمرکز در این شهرستان برگزار شد و انعکاس قابل توجه آن از شبکه‌های سراسری‌، علاوه بر تأثیر در ایجاد الگویی شایسته‌ و شورآفرین‌، طراز جدیدی برای عزاداری‌های دسته جمعی در کشور به وجود آورد.
موسوی بیان کرد: تلاش تعدادی از استان‌ها در محرم سال جاری برای انجام عزاداری‌های منسجم همراه با تجمیع هیئت‌های مذهبی مؤید این مطلب است.
وی افزود‌: ‌سال جاری نیز با هدف انعکاس مطلوب عزاداری‌های باشکوه و دسته جمعی در دیگر شهرستان‌ها از چند ماه قبل از محرم با 13 شهرستان استان مکاتباتی انجام شد و 10 شهرستان اعلام آمادگی کردند.
موسوی بیان کرد: در نهایت با همکاری و هماهنگی مسئولان شهرستان‌های بم‌، جیرفت و کوهبنان عزاداری‌های این شهرستان‌ها ضبط و پخش شد اما با وجود اعلام آمادگی مسئولان شهرستان شهر‌بابک و اعزام تجهیزات کامل صدا و سیما به این شهرستان به دلیل کوتاهی مسئولان شهرستان امکان ضبط مطلوب عزاداری و پخش آن فراهم نشد.
وی خاطر‌نشان کرد: به منظور تعمیق فرهنگ عاشورا در بین نوجوانان و انعکاس شایسته عزاداری‌های آنان مکاتباتی نیز با آموزش و پرورش تمام‌ شهرستان‌های استان انجام‌ شد و در نهایت مسئولان آموزش و پرورش شهرستان‌های‌ زرند‌، ‌جیرفت و بردسیر اعلام آمادگی و همکاری کردند و عزاداری با شکوه نوجوانان این شهرستان‌ها در دهه اول محرم ضبط و پخش شد.
مدیر‌کل صدا و سیمای مرکز کرمان تصریح کرد: پخش 990 دقیقه عزاداری مردم بم از شبکه‌های سراسری مستلزم فراهم کردن زمینه‌ها و انجام فعالیت‌ها و هماهنگی‌هایی است که مجموعه این‌ تلاش‌ها از حدود چهار ماه قبل از محرم آغاز شد. 
موسوی اذعان کرد: ‌تشکیل جلسات مختلف با حضور مسئولان شهرستان بم از جمله امام جمعه‌، فرماندار ‌و هیئت‌های مذهبی، هماهنگی با آنان برای انتخاب مداحان برگزیده‌، تشکیل چهار جلسه شورای طرح و برنامه و 10 جلسه گروه معارف به منظور تبیین برنامه‌های عزاداری‌، کنترل و اصلاح متن نوحه‌ها، مرثیه‌ها و اعزام چند نوبت از گروه‌های تولیدی و فنی برای بازدید از محل فیلمبرداری عزاداری و فراهم کردن امکانات لازم از مهم‌ترین اقدامات تولیدی در این راستاست.
وی گفت: فراهم کردن زمینه ارتباط میدان امام بم با مرکز دیتای این شهرستان و از این مرکز با صدا و سیمای مرکز کرمان از طریق اختصاص چهار مگابایت بر ثانیه با اعتبار 60‌ میلیون ریال از محل اعتبارات فرمانداری بم و نصب تجهیزات فنی مسیر ابتدا و انتهای فیبر با اعتبار حدود 600 میلیون ریال از محل اعتبارات سازمان صدا و سیما ‌بازسازی واحد سیار تلویزیونی صورت گرفت.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان افزود: بسیج تمام‌ تجهیزات واحد برای پوشش هرچه بهتر مراسم از مهم‌ترین اقدامات حوزه فنی در زمینه پوشش مراسم عزاداری ‌سال جاری در شهرستان بم است که با انجام آنها ‌امکان سیگنال‌رسانی به صورت دوطرفه بر بستر آی‌پی از بم به کرمان و بالعکس میسر شده که این پروژه بر اساس اعلام کارشناسان سازمان ‌برای نخستین بار در کشور در استان کرمان اجرا شده است.
موسوی افزود‌: در ایام محرم ‌سال جاری همچنین معاونت اطلاعات و اخبار مرکز کرمان 253 دقیقه عزاداری مردم استان را پخش کرده که 211 دقیقه آن مربوط به بخش‌های خبری تلویزیونی و 42 دقیقه آن مربوط به بخش‌های خبری رادیویی بوده است.
وی تصریح کرد: مجموعه این اقدامات به همراه شکوه و انسجام بی‌نظیر و زنجیر‌زنی هماهنگ عزاداران بمی رضایت مردم و عنایت و قدردانی مسئولان و شخصیت‌های کشوری از جمله آیت‌الله مصباح‌ یزدی را در پی داشت و معظم‌له بر صحت متون استفاده شده در عزاداری بم تأکید و ابراز رضایت کرد‌ه‌ا‌ند.
موسوی عنوان کرد: شبکه استانی سیمای مرکز در دهه اول محرم ‌سال جاری 2 هزار و 543 دقیقه برنامه در قالب‌های عزاداری‌، سخنرانی‌، مستند‌، کلیپ و برنامه‌های ترکیبی زنده و شبکه استانی صدای مرکز کرمان نیز 2 هزار و 685 دقیقه برنامه در قالب‌های مختلف تهیه و پخش کرده‌اند‌.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول