اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

حیات اجتماعی شیعه با عزاداری میلیونی حسینیان اعتلا می‌یابد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: عزاداری با شکوه حسینیان در دنیا حیات اجتماعی شیعه را اعتلایی چندین برابری می‌بخشد.

حیات اجتماعی شیعه با عزاداری میلیونی حسینیان اعتلا می‌یابد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی صبح امروز در دیدار عوامل اجرایی و برگزاری برنامه عظیم تجمع عاشورایی و تاسوعایی مردم اردبیل اظهار داشت: از لحاظ روحی با برگزاری این برنامه‌های باشکوه احساس آرامش و امنیت روانی جامعه ارتقا یافته و در شان ما نیست که از این خدمتگزاران تشکر کنیم چرا که تشکر کننده واقعی ائمه اطهار و حضرات معصومین است.
وی محبت اهل کتاب را به ساحت سید‌الشهدا و ائمه اطهار به عنوان موالیان آن بزرگواران نشان روشنی از عرض ادب و احترام به ساحت بزرگان دین یاد کرد و ابراز داشت: اردبیل جایگاه ویژه‌ای در برنامه عزاداری ماه محرم دارد و از آن به عنوان الگوی جهان اسلام یاد می‌شود.
عاملی نمونه‌ای از این الگودهی به کشور و حتی مناطق خارج از کشور را برپایی آیین استقبال از محرم اعلام کرد و گفت: اردبیل آغاز کننده و آغازگر این حرکت بود که شهرهای دیگر بعد از آن به این حرکت با شکوه اردبیلی‌ها اقتدا کرده و امروز در اکثر شهرهای کشورمان آیین استقبال از ماه محرم برگزار می‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل اجتماع عظیم تاسوعا و عاشورا را نیز الگویی مناسب برای کشورهای دیگر توصیف کرد و بیان داشت: عرض ارادت به ساحت سید‌الشهدا عرض ارادت عادی و طبق روال معمول نیست بلکه شوکت و عظمت جامعه اسلامی را به فرهنگ عاشورا و پیام آن می‌رساند که بشریت با گذشت 14 قرن همچنان نیازمند آموزه کربلاست.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عاملی ضرورت توجه به محتوای مطالب بیان شده در عزاداری‌ها از لحاظ کمی و کیفی را خطیر توصیف کرد و گفت: عزاداری اردبیل طی تاریخ از نظر کمی و کیفی استثنایی و بی‌نظیر بوده و سبک آن با سبک عزاداری سایر مناطق کشور متفاوت است اما برای خلوص آن همیشه نیاز به پالایش واقعی داریم.
امام جمعه اردبیل این پالایش را در حوزه شعر و روضه‌خوانی ضروری‌تر از سایر بخش‌ها توصیف کرد و ابراز داشت: سبکی که در عزاداری اردبیل مرسوم و معمول است امروز مورد اقبال تمام استان‌های کشور و حتی خارج از کشور قرار گرفته است به گونه‌ای که در سفر خود به کشورهای ترکیه و آذربایجان در سال‌های گذشته به خوبی آثار این اقبال عمومی را شاهد بودم.
وی هرگونه حرکت غلو‌آمیز در بیان شعر و مداحی‌ها را امری ناپسند و نکوهیده توصیف کرد و گفت: حاضر شدن در عزای حسینی برای درمان دردها و یا لالایی خواندن برای امام حسین از سوی برخی عزاداران در شان و شوکت عزای حسینی در اردبیل نیست و باید چنین رویه‌های غلط که مرسوم شده جای خود را به فرهنگ متعالی تبیین فلسفه قیام سید‌الشهدا بدهد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با قدردانی از دست‌اندرکاران اجتماع محتشم عصر تاسوعا و عاشورا در اردبیل به ویژه فرمانداری اردبیل، ریش‌سفیدان محلات ششگانه، تبلیغات اسلامی، صدا و سیما،‌ شهرداری و نیروی انتظامی، مداحان و شعرا به عنوان ستون اصلی برپایی این مراسم از برگزار‌کنندگان این برنامه خواست در سال‌های آینده با رفع برخی از نواقص این تجمعات را محتشم‌تر از امسال برگزار کنند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام عاملی با تاکید بر ضرورت الصاق و چسباندن بنر‌ها و شعارهای محتوایی به زبان‌های مختلف دنیا در مکان اطراف اجتماع اردبیلی‌ها، اظهار داشت: این حرکت سبب می‌شود تا پیام امام حسین که از بیش از 900 کانال دنیا پخش می‌شود به علاقمندان منتقل شده و یک حرکت فرهنگی را شاهد باشیم.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول