اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل:

عزاداری برای امام حسین (ع) نماد اتحاد اسلامی ـ ملی است

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل گفت: عزاداری برای امام حسین(ع) در تمام احوال نماد روشنی از وحدت و اتحاد و انسجام اسلامی و ملی جامعه است.

عزاداری برای امام حسین (ع)  نماد اتحاد اسلامی ـ ملی است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف اکبری صبح امروز در جلسه بررسی راهکارهای موثر برگزاری باشکوه عزاداری در روزهای تاسوعا و عاشورا در صدا و سیمای مرکز اردبیل اظهار داشت: حضور 400 هیئت و دستجات عزاداری در اردبیل زیر یک بیرق در سوگواری برای سید‌الشهدا و یاران عاشورایی او نمادی از همدلی و وحدت جامعه اسلامی بود که به اعتلای نام اردبیل و شیعه افزود.
وی بیان داشت: این حرکت عظیم مردمی می‌تواند الگویی برای مردم سایر مناطق کشور باشد که به یقین در سال‌‌های آینده این الگوگیری را در مناطق دیگر شاهد خواهیم بود.
فرماندار اردبیل با یادآوری اینکه محبت و عشق امام حسین بزرگ‌ترین سرمایه در اجتماع  عظیم روز تاسوعا و عاشورای حسینی و ایام عزاداری ماه محرم و صفر است، ابراز داشت: مردم اردبیل عزاداری خود را محدود به 10 روز اول محرم  نمی‌دانند بلکه چه قبل از ماه محرم و چه در روزهای بعد از عاشورا و تا پایان ماه صفر در قالب گروه‌ها و دستجات عزاداری در محافل، مساجد و حتی منازل گرد هم می‌آیند و شور و شعور حسینی را با طراوت و احساس تمام به معرض دید می‌گذارند.
این مسئول با یادآوری اینکه مردم اردبیل در عصر تاسوعا و عاشورای امسال با نهایت عشق و علاقه در صحنه عزاداری سید‌الشهدا و اصحاب با وفایش نماد کاملی از سرسپردگی به ساحت ائمه اطهار (ع) را نشان دادند، اضافه کرد: این شور حسینی سال به سال پررونق‌تر و با عظمت‌تر انجام می‌شود و به یقین در درون و محتوای این عزاداری‌ها بصیرت و هوشیاری در پاسخگویی به ایرادات و شبهه‌افکنی دشمنان وجود دارد.
وی ادامه داد: حضور با عظمت مردم اردبیل در عصر تاسوعا و عاشورا در حقیقت پاسخی روشن و قاطع به فرقه‌های ضاله همچون وهابیت، بهاییت و طرفداران اندیشه‌های انحرافی دیگر بود که تلاش می‌کردند به ساحت امام حسین و عزاداران او اهانت کرده و یا به هر نحو ممکن زمینه تعرض و گستاخی را به آنها فراهم کنند.
فرماندار اردبیل یادآور شد: این شور حسینی سرمایه‌ای عظیم در دفاع از انقلاب و آرمان‌های اسلام است و باید این ظرفیت عظیم را قدر دانست و تلاش کرد در صحنه‌های مختلف این شور و حرارت حسینی با شکوه بیشتر انجام شود.
اکبری با گرامیداشت روز 9 دی به عنوان روز تاریخی حضور آگاهانه و با بصیرت ملت ایران در صحنه دفاع از اسلام و آرمان‌های عاشورای حسینی، ابراز داشت: 9 دی روز به عزا نشستن واقعی استکبار بود که بعد از هشت ماه توطئه و فتنه طلبی به کام خود نرسیدند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار اردبیل در پایان سخنان خود از این شوکت و عظمت به یادگار مانده با عنوان بهترین سرمایه در تداوم ارزش‌های انقلاب یاد کرد و گفت: امیدواریم شور حسینی برای همیشه در جای جای ایران با عظمت نقطه دفاع از حقانیت ایران باشد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول