اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با انتقاد از برخی عزاداری‌ها در بوشهر؛

اسماعیل‌نیا: برخی عزاداری‌ها خودش منکر است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت بوشهر گفت: بسیاری از عزاداری‌های ما خودش منکر است و یا زمینه منکر را در جامعه فراهم می‌کند.

اسماعیل‌نیا: برخی عزاداری‌ها خودش منکر است
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام جواد اسماعیلی‌نیا ظهر امروز در همایش تجلیل از آمران به معروف و ناهیان از منکر استان بوشهر اظهار داشت: به علت مصلحت‌اندیشی این رویه نادرست در جامعه در حال ترویج است، در حالی که فلسفه قیام کربلا امر به معروف و نهی از منکر است.
وی با بیان اینکه انجام صحیح این فریضه الهی جامعه را بیمه می‌کند، گفت: بر اساس آیات و روایات اجرای این مقوله نیازمند کار فرهنگی و قوه قهریه است.
امام جمعه موقت بوشهر افزود: اگر روند گناه و معصیت بر همین منوال در جامعه پیش رود یک سونامی برای کشور ما پیش می‌آید.
اسماعیلی‌نیا با اشاره به اینکه برخی از ما هنوز متوجه نیستیم که در جنگ نرم هستیم، اظهار داشت: اگر در دوران دفاع مقدس نیز با همین رویه عمل می‌کردیم یک وجب از خاک کشور نیز از تصرف دشمن محفوظ نمی‌ماند.
وی گفت: عفاف و حجاب از سنگرهای مهمی است که دشمن آن را هدف گرفته است.
اسماعیلی‌نیا یادآور شد: دشمن در حال گرفتن سبک زندگی ما و جایگزین کردن سبک غربی است و این مهم را در اندلس نیز پیاده کرد و نتیجه آن ساقط شدن حکومت اسلامی شد.
امام جمعه موقت بوشهر افزود: انجام فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر افزون بر اینکه رسالت همگانی است به تشکیلات خاص نیز نیاز دارد.
وی گفت: به‌ دلیل اهمیت این مقوله نیازمند وزارت امر به معروف و نهی از منکر یا تشکلات قوی‌تر از ساختار موجود برای تحقق این امر مهم هستیم.
امام جمعه موقت بوشهر گفت: برخی از رفتارهایی که به نام دین در جامعه انجام می‌شود، به علت بی‌بصیرتی و تعقلی نبودن، منکر است که باید جلوی تکرار آن گرفته شود.
اسماعیل‌نیا اضافه کرد: برخی از هیئت‌های مذهبی دراین استان در ساعت سه بامداد با سنج، دماع و طبل زمینه آزار و اذیت مردم را فراهم می‌کنند که امام حسین (ع) راضی به انجام این کار نیست.
وی با اشاره به اینکه آیا موضوع مطالب برخی از سخنرانان با آنچه امام حسین (ع) می‌خواست مطابقت دارد، یادآور شد: اگر امام حسین (ع) بود به خاطر طرح برخی از مطالب یقه من روحانی را می‌گرفت و از منبر پایین می‌کشید.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول