اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل:

400 هزار زائر در عزاداری اردبیل حضور یافتند

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل گفت: در ایام عزاداری ماه محرم به ویژه روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی بیش از 400 هزار مسافر و زائر از نقاط مختلف کشور و حتی خارج از کشور در عزای حسینی با شکوه اردبیل شرکت کردند.

400 هزار زائر در عزاداری اردبیل حضور یافتند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف اکبری صبح امروز در نشست با عوامل اجرایی تجمع با شکوه عصر تاسوعا و عاشورا در دفتر امام جمعه اردبیل اظهار داشت: خداوند را شاکر هستیم که با همت بزرگان دستجات عزاداری و هیئت‌های مذهبی در اردبیل امسال برای سومین سال پیاپی توانستیم در روزهای تاسوعا و عاشورا تجمع باشکوهی را با عشق و اراده مردم به ساحت سید‌الشهدا ترتیب دهیم تا این برنامه به شکل آبرومند و با نظم و انسجام خاص و جلا و عظمت از طریق رسانه‌ها و شبکه‌های مختلف ماهواره‌ای پخش شود.
وی با یادآوری اینکه عزای حسینی نماد عزاداری و نشانه عینی از اخلاص، ‌عشق و معرفت به ساحت سید‌الشهداست، ابراز داشت: امسال در کنار عزاداری سنتی که ریشه در عمق عشق و معرفت مردم این دیار به دستگاه ابا‌عبد‌الله‌الحسین دارد و از آن به عنوان میراث گرانبها یاد می‌شود سعی شده تا این میراث ارزشمند سینه به سینه و نسل به نسل منتقل شده تا نسل آینده با مرام، منش و معرفت حسینی بیشتر آشنا شود.
فرماندار اردبیل ادامه داد: در سه سال اخیر با عنایت و پشتیبانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و استاندار اردبیل شاهد برگزاری تجمع با شکوه روز تاسوعای حسینی بودیم که امسال نیز با رهنمودهای این بزرگان برنامه تجمع با شکوه عصر عاشورا را نیز با شوکت و عظمت خاص با همراهی روسا و ریش‌سفیدان هیئت‌های عزاداری برگزار کردیم تا نشان دهیم که اردبیل مهد تشیع عالم اسلام و کانون مهرورزی به ساحت سید‌الشهداست.
این مسئول بزرگ‌ترین سرمایه و ارزشمند‌ترین ویژگی عزاداری اردبیل را رنگ و بو و صبغه مردمی بودن آن اعلام کرد و افزود: با وجود تلاش تمام دستگاه‌های اجرایی در این ایام اما این حضور گسترده مردم بود که تجلی واقعی به این آیین داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبری با اشاره به شکل‌گیری هفت کمیته کاری و فعالیت آن در 25 روز و تشکیل 18 جلسه با حضور چهره‌های شاخص حسینی شهر اردبیل بیان داشت: ما حتی یک ساعت قبل از برنامه عصر عاشورا جلسه هماهنگی و بررسی نقاط ضعف و قوت را برگزار کردیم تا آیین عزاداری امسال رنگ و جلایی خاص پیدا کند.
وی عضویت تعداد زیادی از ریش‌سفیدان و پیش‌قراولان دستجات عزاداری را در قالب کمیته تشکلات دستجات عزاداری یادآور شد و گفت: در کنار آن کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی با محوریت صدا و سیما و با بسیج تمام امکانات انسانی و تجهیزاتی فراتر از وظیفه ذاتی و سازمانی تلاش شبانه‌روزی کردند تا حضور با شکوه مردم انعکاس درون و برون مرزی داشته باشد.
فرماندار اردبیل در پایان سخنان خود از امام جمعه اردبیل خواست با درایت و پیگیری مناسب زمینه حضور جامعه حسینی اردبیل را در محضر مقام معظم رهبری فراهم آورند چرا که رهبر فرزانه انقلاب عشق و ارادتی خاص به مداحان، شعرا و عزاداران ولایت‌مدار اردبیل دارند به طوری که در تمام عرصه‌ها این عشق و علاقه نمود واقعی به خود می‌گیرد.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول