اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت و تجارت زنجان:

تولید‌کنندگان با هدفمند شدن یارانه‌ها‌ رفتار عقلایی در پیش گرفته‌اند

خبرگزاری فارس: معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه با هدفمند شدن یارانه‌ها تولید‌کنندگان رفتار عقلایی در پیش گرفته‌اند، گفت: هزینه تحمیل شده به مصرف ‌کننده در قالب یارانه‌های دریافتی جبران می‌شود.

تولید‌کنندگان با هدفمند شدن یارانه‌ها‌ رفتار عقلایی در پیش گرفته‌اند
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، کرامت‌الله نیک‌خواه بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیش از 2 هزار تن میوه ویژه شب عید در استان زنجان توزیع می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در زمینه توزیع میوه شب عید اتحادیه تعاون روستایی به عنوان مباشر با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان همکاری می‌کند، خاطر نشان کرد: بیش از یک هزار و 500 تن پرتقال و چند صد تن سیب با کیفیت خوب در استان زنجان توزیع می‌شود.
معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه در سال جاری برای شب عید میوه وارد نمی‌شود، اضافه کرد: میوه مورد نیاز مردم امسال نیز از طریق نمایشگاه بهاره مجمع امور صنفی عرضه می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه با تمهیدات صورت گرفته درصدد عرضه میوه شب عید با قیمت مناسب به مردم هستند، تصریح کرد: با مشخص شدن یارانه میوه شب عید قیمت نهایی آن در روزهای آینده مشخص می‌شود.
نیک‌خواه با بیان اینکه در حال حاضر هیچ گونه دغدغه‌ای در زمینه اقتصاد خرد و کلان در استان زنجان وجود ندارد، ادامه داد: هر گونه نوسان رخ داده در قیمت یا مقدار موجودی کالا توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت رفع می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه کالا از ابتدای تولید تا مصرف توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت رصد می‌شود، یادآور شد: رصد کردن کالاها موجب می‌شود در صورت وجود نوسانات در بازار سازمان در راستای پیشگیری و رفع آن اقدام می‌کند.
معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان افزود: با ایجاد زیرساخت‌های قوی و با برنامه‌ریزی‌های مناسب در راستای جلوگیری از نوسانات قیمت درصدد ذخیره‌سازی کالاهای اساسی و نیمه اساسی در استان هستیم.
وی همچنین با بیان اینکه در صورت کارساز نبودن سیاست‌های بازدارندگی با تزریق کالا در بازار تعادل را در قیمت تثبیت می‌کنیم، اذعان داشت: در صورت عدم همکاری تولید کننده در این زمینه از طریق پرداخت یارانه به تولید کننده یا ذخیره‌سازی استراتژیک و یا واردات کالا از نوسانات موجود در بازار پیشگیری می‌شود.
نیک‌خواه با اشاره به اینکه قیمت کالا در بازار را میزان عرضه، تقاضا و مقدار مصرف مردم تعیین می‌کند، افزود: در حال حاضر اقتصاد استان زنجان در آرامش کامل به سر می‌برد.
وی با اشاره به هدفمند شدن یارانه‌ها و واقعی شدن قیمت کالاها اضافه کرد: شرایط اقتصادی جهانی و ملی ضرورت واقعی شدن قیمت‌ها در بخش تولید، توزیع و مصرف را در کشور ایجاب می‌کند.
معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با تاکید بر اینکه با هدفمند شدن یارانه‌ها تولید کنندگان رفتار عقلایی در پیش گرفته‌اند، ادامه داد: هزینه تحمیل شده به مصرف ‌کننده در قالب یارانه‌های دریافتی جبران می‌شود.
وی به کاهش قیمت مواد پروتئینی از جمله مرغ و گوشت قرمز در سال جاری در استان زنجان اظهار داشت: مواد پروتئینی با کمترین چالش در سال جاری مواجه بوده است، که ذخیره مرغ در حال حاضر در استان فراتر از نیاز و به نوعی 1.5 برابر بیش از نیاز استان است.
نیک‌خواه همچنین در زمینه افزایش قیمت لبنیات اظهار داشت: در صورتی که هزینه‌های تولید لبنیات در طول سال‌های گذشته افزایش پیدا کرده بود این محصولات از نظر قیمت در پنج سال گذشته هیچ گونه تغییری نداشته است.
وی با تاکید بر اینکه افزایش قیمت لبنیات به نوعی حمایت از تولیدکنندگان محسوب می‌شود، اظهار داشت: عدم افزایش قیمت لبنیات موجب از دست رفتن انگیزه تولید کنندگان این محصولات می‌شود.
 معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در حال حاضر افزایش قیمت محصولات لبنی در بازار کمتر از 10 درصد بوده است که این مقوله یک امر طبیعی در اقتصاد معمولی محسوب می‌شود.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول