اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان هفته آینده صورت می‌پذیرد؛

خریداری زمین برای میدان میوه و تره بار همدان

خبرگزاری فارس: فرماندار همدان ضمن مخالفت انتقال میدان میوه و تره بار به شهر بهار گفت: تا پایان هفته آینده زمین مورد نیاز برای میدان میوه و تره بار همدان خریداری می‌شود.

خریداری زمین برای میدان میوه و تره بار همدان
حسن قهرمانی‌مطلق امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با ابراز مخالفت خود در ارتباط با انتقال میدان میوه و تره بار همدان به شهر بهار اظهار کرد: مجموعه شهرداری بهار باید تنها برای شهر بهار تصمیم بگیرد و حق تصمیم‌گیری برای شهر همدان را ندارد.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای میدان میوه و تره بار و فعالان در این عرصه گفت: شهرداری همدان در این ارتباط اقدامات خوبی را انجام داده است به این صورت که یک زمین با مساحت 50 هکتار را در جاده رباط شورین برای آنها در نظر گرفته بود ولی متأسفانه مورد قبول مغازه‌داران و اتحادیه قرار نگرفت.
فرماندار شهرستان همدان ادامه داد: بعد از این قضیه طی برگزاری جلساتی با مسئولان دست‌اندرکار راجع به این تصمیم تجدیدنظر شد تا زمین نزدیک‌تری به شهر برای این مهم در نظر گرفته شود.
وی خاطرنشان کرد: در نهایت سه نقطه در حریم شهر همدان با فاصله بسیار مناسب و دسترسی مطلوب در نظر گرفته شده تا نیازهای کلان‌شهر همدان در این حوزه را تأمین کند.
قهرمانی‌مطلق گفت: دو نقطه در جاده تهران و یک نقطه نیز در جاده ملایر در نظر گرفته شده که پس از ارزیابی همه جوانب، یک نقطه از این سه مورد به مساحت 50 هکتار برای این کار خریداری می‌شود.
وی با بیان اینکه امروز آخرین مراحل رایزنی انجام پذیرفته است، افزود: تا پایان هفته آینده شاهد تعیین تکلیف این مهم خواهیم بود تا نسبت به ساخت و ساز آن اقدام شود.
فرماندار شهرستان همدان با بیان اینکه این زمین بیش از 50 هکتار وسعت دارد که دارای کارکردهای مختلفی نیز هست، ابراز کرد: بحث ایجاد سردخانه، باسکول و ... در این زمین در نظر گرفته شده تا زمینه‌ساز رفع مشکلات و نیازهای یک شهر 600 هزار نفری باشد.
وی با اشاره به این مطلب که زمین توسط شهرداری همدان در حال خریداری است، تأکید کرد: در همین راستا پروانه رایگان در اختیار متقاضیان داده می‌شود و بعد از ساخت نیز عرصه و اعیان آن به جز عرصه‌های عمومی، قابلیت واگذاری را دارد.
قهرمانی‌مطلق در پایان سخنانش با بیان اینکه میدان بار فعلی همدان باید جابه‌جا شود، گفت: به همین منظور پیگیری‌های خوبی توسط مجموعه استان و شهرستان در حال انجام است تا مکان خوبی را در شأن مردم همدان و مورد مقبول اتحادیه‌ در نظر گرفته شود.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول