اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت اردبیل:

میوه شب عید را به میزان کافی ذخیره‌سازی می‌کنیم

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت:‌ با توصیه و تاکید وزارت صنعت، معدن و تجارت در دو ماه پایانی سال امر ذخیره‌سازی میوه برای شب عید و مصرف مردم در روزهای پایانی سال به شایستگی انجام می‌شود.

میوه شب عید را به میزان کافی ذخیره‌سازی می‌کنیم
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمدجعفر عظمایی عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات صنعتگران و بازرگانان پارس‌آباد اظهار داشت: بخشی از این ذخیره‌سازی‌ها در شهرستان مشگین آغاز شده و تلاش می‌کنیم در 1.5 ماه آینده این ذخیره‌سازی را با توجه به معیارها و مشخصه‌های کشوری انجام دهیم.
وی با بیان این‌که اردبیل یکی از کانون‌ها و قطب‌های اصلی ذخیره‌سازی میوه شب عید به ویژه در محصول سردرختی سیب است، تصریح کرد:‌ میزان ذخیره‌سازی میوه شب عید از نظر کمی بیشتر از سال گذشته می‌باشد.
عظمایی خاطر نشان کرد: مردم نگرانی از این بابت نداشته باشند و ما در روزهای پایانی سال با کنترل و نظارت بر قیمت‌ها و همچنین برپایی نمایشگاه‌های بهاره سعی می‌کنیم تا تعادل را در بازار برقرار کنیم.
این مسئول در ادامه سخنان خود به فعالیت شایسته و منظم تعاونی‌های مرزنشینان در استان اردبیل به ویژه در شهرستان‌های بیله ‌سوار و پارس‌آباد اشاره کرد و ادامه داد: اعضای این تعاونی در سال‌جاری با استفاده از تسهیلات مبادلات مرزی بیش از هشت میلیون دلار برنج وارد کرده‌اند.
وی اضافه کرد: صدور مجوزهای لازم برای واردات آنها انجام شده و با این کار در کنار ایجاد فرصت‌های اشتغال از چرخه اقتصادی و ثروت ملی حمایت می‌شود.
عظمایی این کارت‌ها را هر سه سال یک بار قابل تمدید خواند و بیان داشت: مزایا و تسهیلات و معافیت‌های در نظر گرفته شده برای کارت‌های مبادلات مرزی بی‌نظیر است.
به گزارش فارس، سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت اردبیل از صدور 26 هزار فقره کارت مبادلات مرزی برای مرزنشینان استان اردبیل خبر داد و گفت:‌ در این زمینه تعاونی‌ها می‌توانند در حوزه واردات و صادرات وارد عمل شوند.
عظمایی در ادامه سخنان خود از افتتاح چندین طرح صنعتی در اردبیل تا پایان امسال خبر داد و افزود: همزمان با ایام دهه فجر 15 واحد صنعتی در استان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد.
وی تصریح کرد: تعدادی از این واحدها در حوزه فرآوری محصولات کشاورزی در شهرستان پارس‌آباد است که با بهره‌برداری از آنها و فعالیت این واحدهای صنعتی و تولیدی فرصت اشتغال مناسب نیز در استان فراهم شده است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول