اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون محیط انسانی اداره حفاظت از محیط زیست آذربایجان غربی خبر داد

تولید روزانه 1354 تن زباله در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: معاون محیط انسانی اداره حفاظت از محیط زیست آذربایجان غربی گفت: روزانه هزار و 354 تن زباله در شهرهای آذربایجان غربی تولید می‌شود.

تولید روزانه 1354 تن زباله در آذربایجان غربی
سعید پسیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: این میزان در سطح روستاهای آذربایجان غربی 546 تن در روز است.
وی سرانه تولید زباله در شهرهای استان توسط هر فرد را در طول یک روز 700 گرم عنوان کرد و افزود: این میزان در سطح روستاها 600 گرم به ازای هر فرد در روز است.
این مسئول با اشاره به بالا بودن تولید زباله در برخی از شهرهای استان، تصریح کرد: میزان تولید زباله در برخی از شهرهای آذربایجان غربی از سرانه موجود بیشتر است.
پسیان با بیان اینکه برای کاهش میزان تولید زباله در شهرهایی که میزان زباله تولیدی آنها بالاست، باید چاره‌ای اندیشید، خاطرنشان کرد: برای کاهش تولید پسماند در این شهرها در تلاش برای برنامه‌ریزی‌های اصولی هستیم.
وی کل میزان زباله تولیدی در استان را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: کل زباله تولیدی استان هزار و 900 تن در روز است.
این مسئول با بیان اینکه در تلاش برای به روز کردن دفن زباله در شهرهای مختلف استان هستیم، افزود: دفن زباله به صورت بهداشتی و به صورت تفکیک از مبدأ در ارومیه آغاز شده است.
پسیان ادامه داد: 20 درصد از زباله‌های ارومیه به صورت دفن از مبدأ و به‌روز انجام می‌گیرد و در صورت موفقیت در این زمینه، دفن به‌روز زباله‌ها در تمام نقاط شهر ارومیه انجام خواهد شد.
وی دفن به روز زباله را شامل تفکیک از مبدأ زباله‌ها توسط خود مردم اعلام کرد.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول