اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار میاندرود خبر داد

خرید دستگاه زباله‌سوز در میاندرود

خبرگزاری فارس: فرماندار میاندرود از خرید دستگاه زباله‌سوز در این شهرستان خبر داد.

خرید دستگاه زباله‌سوز در میاندرود
علی رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان میاندرود با اشاره به وجود مشکلاتی در موضوع دفع بهداشتی زباله در میاندرود، از خرید چهار دستگاه زباله‌سوز برای رفع این مشکل در این شهرستان خبر داد.
رجبی مشکل دفع زباله را مشکل تمام شهرستان‌های استان مازندران و حتی سایر استان‌ها دانست و ادامه داد: مهم‌ترین علت این موضوع، آشنا نبودن مردم با فرهنگ پسماند و زباله است و مردم می‌توانند با روش‌های تفکیک زباله و تولید کمتر این ماده به سالم نگه‌داشتن محیط زیست کمک کنند.
فرماندار میاندرود یکی دیگر از دلایل بروز این مشکل در مازندران را کم‌بودن زمین‌های اختصاص یافته به این مسئله در مقایسه با استان‌های دیگر اعلام کرد و بیان داشت: در مازندران با وجود 19 شهرستان حدود 120 هکتار زمین برای دفع زباله وجود دارد و این آمار در مقایسه با دیگر استان‌ها بسیار کمتر است.
وی با اشاره به آبگیر بودن زمین‌های منطقه پایین‌دست شهرستان میاندرود و همچنین جنگلی بودن این زمین‌ها در مناطق جنوبی این شهرستان ادامه داد: در شهرستان میاندرود هیچ مکانی برای دفع بهداشتی زباله وجود ندارد و مجبوریم از زمین‌های شهرستان‌های مجاور استفاده کنیم که این کار به صورت مداوم، مستلزم هزینه بالاست.
رجبی با اشاره به منسوخ شدن روش دفن زباله در دنیا، تنها راه حل این مشکل را خرید دستگاه زباله‌سوز دانست و خاطرنشان کرد: در این مورد بازدیدی از یک شرکت ساخت این تجهیزات در رباط کریم استان تهران داشتیم که امیدواریم با مساعدت کمیته پسماند استان و موافقت مدیرکل روستایی استانداری مازندران، چهار دستگاه زباله‌سوز در نقاط مختلف این شهرستان مستقر کنیم تا هر کدام چند روستا را زیر پوشش قرار دهد.
وی در پایان اذعان داشت: نصب دستگاه زباله‌سوز می‌تواند در بحث تفکیک زباله، اشتغالزایی نیز به دنبال داشته باشد و در این مورد چندین نقطه در شهرستان در نظر گرفته شده که امیدواریم درآینده و با مساعدت  کمیته پسماند و مدیر کل امور روستایی این امر محقق شود.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول