اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تویسرکان:

در فتنه‌های بعدی‌ افرادی با ظاهر اسلامی جلو می‌آیند

خبرگزاری فارس: امام جمعه تویسرکان گفت: فتنه‌گران در فتنه‌های بعدی افرادی با چهره‌های جدید با وجهه و ظاهری اسلامی و قیافه متدین که هیچ گونه پیشینه‌ای ندارند را می‌آورند، لذا باید حواسمان جمع باشد و تحلیل و رصد کنیم.

در فتنه‌های بعدی‌ افرادی با ظاهر اسلامی جلو می‌آیند
به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، حجت‌الاسلام محمدعلی ارزنده ظهر امروز در نماز جمعه این هفته تویسرکان، با تأکید بر لزوم توجه به ایمان باطنی اظهار داشت: اگر هر کس تقوای واقعی پیشه کرد به دیده حقیقت می‌رسد تا حق را از باطل جدا کند و این یعنی بصیرت و اگر تقوا نداشت نه تنها قدرت بصیرت و تفکیک حق از باطل را ندارد بلکه در دامان باطل سقوط می‌کند و فکر می‌کند در مسیر حق است.
وی افزود: در زمان امیرالمؤمنین خیلی‌ها آمدند و گفتند پیرو قرآن و امام حق هستیم اما به محض بالا بردن قرآن از سوی جبهه دشمن راه را نتوانستند از چاه جدا کنند و در چاه جهل و نادانی سقوط کردند و مقابل علی(ع) ایستادند، لذا شرط تقوا نه ابتدای راه است بلکه پیمودن راه تا آخر است.
خطیب جمعه تویسرکان در ادامه سخنان خود حماسه 9 دی را روز فریاد انسان‌های آگاه و بصیر و ولایت مدار و عاشورایی دانست و گفت: مردم ما با خلق این حماسه عظیم فریاد زدند اگر ما در عاشورا نبودیم تا امام خود را یاری کنیم، حال اگر ولایت امر کند یزیدیان و معاویه‌های زمان را محو و نابود می‌کنیم.
وی بصیرت را دارای شاخصه‌های مختلفی دانست و گفت: وقتی حرف از بصیرت می‌شود باید شاخصه‌های بصیرت را بدانیم و در کنار آن شاخصه‌های بی‌بصیرتی را هم بیاموزیم و اگر نشانه‌های انسان‌های بی‌بصیر را بدانیم و خلاف آن عمل کنیم عین بصیرت است، به همین دلیل است که پیامبر گرامی اسلام می‌فرماید کور کسی نیست که چشمش نمی‌بیند بلکه کور واقعی کسی است که دلش، فهمش و درکش ناقص است.
ارزنده خاطرنشان کرد: امام علی(ع) فرمود هستند افرادی که آن گونه که باطل را می‌شناسند با حق آشنا نیستند چنان که حق را باطل می‌کنند و به سوی حق نمی‌روند؛ و گاه حق آشکار می‌شود اما از زیر آن فرار می‌کنند.
وی تصریح کرد: برخی از انسان‌ها دست به دست هم می‌دهند و دنبال رو باطل می‌شوند و در مقابل حق سکوت می‌کنند و در راه باطل وحدت دارند و به اندک چیزی از مسیر حق خارج می‌شوند در حالی که حق و باطل را خوب می‌شناسند، به بهانه‌های مختلف حق را زیر پا می‌گذارند و مصلحت اندیشی می‌کنند اما فرد با بصیرت و آگاه، مصلحت اندیش نیست و در راه حق از همه چیز خود می‌گذرد.
امام جمعه تویسرکان با بیان اینکه متاسفانه برخی افراد به محض این که حق مطرح می‌شود آن را حزبی و گروهی می‌دانند، اضافه کرد: آن زمان که اعلام می‌کردیم فتنه گران جاسوس هستند و یا مهدی هاشمی از آمریکا خط می‌گیرد و خاتمی و موسوی مهره آمریکا و استکبار هستند عده‌ای می‌گفتند این بحث‌ها حزبی و گروهی است در حالی که باطل بودن اینها برای ما روشن بود و امروز دیدید گزارش مجلس مهر تایید بر تمام مسائل زد.
وی افزود: امروز باید آگاه باشید که در سال 88 فتنه‌گران این گونه ظاهر شدند اما دفعه بعد خاتمی و موسوی جلو نمی‌آیند چون مردم آنان را به خوبی شناخته‌اند، بلکه در فتنه‌های بعدی افرادی با چهره‌های جدید با وجهه و ظاهری اسلامی و قیافه حزب‌الهی و متدین که هیچ گونه پیشینه‌ای ندارند می‌آورند، لذا باید حواسمان جمع باشد بلکه تحلیل و رصد کنیم.
ارزنده گفت: امروز جریان انحرافی با فتنه‌گران ائتلاف می‌کنند و باهم کنار می‌آیند لذا مردم مواظب باشند افراد مختلف را با چهره‌های متفاوت می‌آورند و به کاندیداهای محترم هم عرض می‌کنم که آگاه باشند که چه کسانی در کنار آنان هستند.
وی ادامه داد: کاندیداهای عزیز پیش خود و خدای خود خلوت کنند و بدانند آیا برای رضای خدا آمده‌اند یا برای پیروی از هوای نفس، آیا برای ریاست آمدند یا خدمت و تصویب قانون برای تعالی نظام جمهوری اسلامی، لذا نگذارید کسانی که برای ناحق دور شما جمع شدند، آبروی شما را که ذره ذره جمع کرده‌اید خروار خروار هدر دهند، مواظب باشید اطرافیان شما را فریب ندهند و به سوی باطل ببرند.
امام جمعه تویسرکان در پایان سخنانش با انتقاد از برخی مدیریت‌ها در استان گفت: چرا ما فقط باید به فکر بلندگو و بنر برنامه‌ها باشیم اما به سخنران جلسه فکر نمی‌کنیم که چه کسی به مردم می‌خواهد خوراک بدهد و چه خوراکی بدهد، کسی که با جریان انحرافی است و نامه در حمایت آن امضاء کرده و از مردم هم عذرخواهی نکرده چرا باید بیاید در خصوص بصیرت حرف بزند چرا باید تدبیر نکنیم که اینها با برنامه و به قصد تطهیر است.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول