اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

کاندیداها به کانون‌های قدرت و فتنه نزدیک نشوند

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم گفت: دشمنان اسلام و نظام بار دیگر در کمین ملت ایران نشسته‌اند، بنابراین کاندیداها باید مراقب بوده و برای رسیدن به جایگاه مجلس به کانون‌های قدرت و ثروت و فتنه‌گران نزدیک نشوند.

کاندیداها به کانون‌های قدرت و فتنه نزدیک نشوند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های نماز این هفته جمعه قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به ضرورت تربیت صحیح فرزندان توسط خانواده‌ها اظهار کرد: تشویق و تنبیه باید بر اساس مبنای صحیح صورت گیرد، زیرا گاهی اوقات تشویق‌های نابجا نتیجه خوبی نخواهد داشت.
وی افزود: زمانی که همه چیز بدون دلیل در اختیار کسی قرار گیرد آن‌گاه توقع او بالا رفته و کار به جایی می‌رسد که در عرصه سیاست نیز اگر کاندیدای مورد نظر او رای نیاورد، بدون توجه به حیثیت نظام و رای سایر مردم، تنها در فکر حمله به امکانات جامعه و به آتش کشیدن اموال دیگران خواهد بود.
امام جمعه قم با اشاره به سخنان رهبری در دیدار با سفرای ایران در خارج از کشور ابراز کرد: یکی از این مسائل، توجه به عوامل آسیب‌‌رسان فرهنگ خانواده‌ها بود و ایشان فرمودند که ممکن است برخی رفتارهای کوچک به انحراف‌های بزرگ منتهی شود.
وی در خطبه‌های دوم نماز ضمن تاکید بر رعایت تقوای الهی به عنوان عامل موثر در مقابله با حیله‌های دشمنان گفت: روز 9 دی به عنوان روز بصیرت نام‌گذاری شده است زیرا این روز حاصل ایمان و بصیرت مردم ایران بوده و منتسب به هیچ حزب و گروه خاصی نیست.
سعیدی افزود: دشمن در روز عاشورای سال 88 با تمام امکانات خود وارد صحنه شد و فاجعه‌ای به بار آورد که دل همه مردم دنیا را به درد آورد، اما حضور به موقع مردم ایران نقشه‌های آنها را نقش بر آب کرد.
سعیدی با اشاره به مواضع حکیمانه همراه با صبر و حوصله رهبری در جریان فتنه 88 تصریح کرد: این امر موجب شد تمام کسانی که اشتباهاتی را مرتکب شده بودند به دامان ملت ایران بازگردند اما عده‌ای از فتنه‌گران، منافقین و دشمنان، جاهلانه بر مواضع باطل خود اصرار ورزیده و هنگامی که دشمن به ارزش‌ها و دین مردم حمله کرد، با آنها همراه شده یا سکوت کردند.
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با بیان اینکه این حادثه، دو صف متفاوت از افراد را از یکدیگر جدا ساخت، عنوان کرد: در آن روزها فتنه‌گران گرد و غبار به راه انداخته و فضا را از فساد کفر و نفاق خود آلوده ساخته بودند اما ملت هوشیار ایران در این گرد و غبار، امام خود را تنها نگذاشتند.
وی ادامه داد: امت با بصیرت ایران، زمانی که حمله دشمن به ارزش‌ها را مشاهده کردند به پا خاسته و همراه با هم، همچون صاعقه بر سر فتنه‌گران فرود آمدند و از عمق جان این شعار را خطاب به رهبر خود فریاد زدند که «ما همه عمار توایم خامنه‌ای، گوش به فرمان توایم خامنه‌ای».
سعیدی با اشاره به انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: دشمنان اسلام و نظام بار دیگر در کمین ملت ایران نشسته‌اند بنابراین کاندیداها باید مراقب بوده و برای رسیدن به جایگاه مجلس به کانون‌های قدرت و ثروت و فتنه‌گران نزدیک نشوند.
امام جمعه قم با بیان اینکه دشمنان به دنبال انتقام از مردم در این دوره از انتخابات هستند، افزود: مردم هیچ‌گاه فریب چهره‌ها را نخواهند خورد زیرا کسانی که به تعبیر قرآن دارای قلب‌های بیمار هستند هیچ‌گاه نمی‌توانند نماینده‌های خوبی برای آنها باشند بنابراین ملت ایران به چهره‌های مورد طمع دشمنان رای نخواهند داد.
وی با اشاره به دیدار سفرا و دیپلمات‌های ایران حاضر در سراسر جهان با مقام معظم رهبری اظهار کرد: دشمنان به طور طبیعی با نظام اسلامی مخالف هستند و این امر نتیجه اختلاف در اصول و مبانی انقلاب با اهداف و مبانی آنهاست.
سعیدی گفت: رسالت مهم سفرای ایران این است که ضمن حفظ هویت دینی خود و خانواده خویش، مبلغ این نظام و مکتب در خارج از کشور باشند ضمن اینکه هرگز نباید روحیه سازش و کوتاه آمدن از مبانی دینی حتی در عمل به احکام شرعی در آنها وجد داشته باشد زیرا آنها پیرو امامی هستند که در مقابل دشمنان خویش فریاد «هیهات من الذله» سر داد و بر اساس دستور قرآن نیز همه مردم باید در راستای تبلیغ دین اسلام حرکت کنند.
امام جمعه قم به 13 دی‌ ماه سالروز تسلیم پیام تاریخی امام خمینی(ره) به گورباچف عنوان کرد: این پیام حاوی نصایح و هدایت‌های رهبر کبیر انقلاب به رئیس جمهور شوروی بود و هرچند از سوی او مورد پذیرش واقع نشد اما به عنوان یک سند پرافتخار برای ملت ایران به ثبت رسید.
انتهای پیام/ج10/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول