اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بروجرد:

حماسه 9دی باعث روسیاهی فتنه‌گران و دشمنان شد

خبرگزاری فارس: امام جمعه بروجرد گفت: حماسه 9دی باعث روسیاهی فتنه‌گران و دشمنان شد.

حماسه 9دی باعث روسیاهی فتنه‌گران و دشمنان شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، حجت الاسلام حسن ترابی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بروجرد گفت: ملت مسلمان ایران اسلامی در حماسه 9دی نشان دادند که اسلام و قرآن و ولایت فقیه هویت ملت ایران است و هرگز اهانت به هویت خود را تحمل نمی‌کنند.
وی اظهار داشت: ملت ایران با خلق حماسه 9دی 88 به جهانیان ثابت کرد که ورود بی‌شرمانه و هتاکانه آمریکا و رژیم صهیونیستی به حریم دین و شکسته شدن حرمت عاشورا و ولایت و رهبری را با واکنش شدید خود پاسخ خواهند داد.
وی اضافه کرد: یکی از ویژگی‌های حماسه 9 دی فراگیر بودن آن بود، زیرا دشمنان در همه عرصه‌ها تلاش می‌کردند که بگویند نظام مقدس اسلامی پشتوانه مردمی خود را از دست داده ، ولی حضور همه اقشار مردم در حماسه 9 دی توطئه آنان را خنثی کرد.
خطیب جمعه بروجرد همچنین گفت: پیام ملت غیرتمند و ولایتمدار ایران اسلامی در حماسه 9 دی به دشمنان این بود که هیچ‌گاه حسین زمان خود را تنها نخواهند گذاشت و همیشه پشتیبان ولایت و رهبری هستند.
وی با اشاره به حماسه پرشکوه مردمی در 9دی ماه سال 88 افزود: ملت ایران با خلق این حماسه توانست توطئه‌های دشمنان خارجی و عوامل داخلی آنها را خنثی کند.
حجت الاسلام ترابی یادآورشد: انقلاب اسلامی ماهیتی دینی و اسلامی دارد و رهبری این نهضت و انقلاب را روحانیت و در راس آن حضرت امام راحل(ره) بر عهده داشتند و انگیزه مردم برای تبعیت از امام و حمایت از نهضت دینی ایشان، انگیزه‌ای کاملاً دینی بود.
وی اظهار داشت: مردم ما امام (ره) را مرجع تقلید و نائب امام عصر (عج) دانسته که بر اساس تعلیم اسلام و مکتب دینی، استقلال طلبی و نفی سلطه قدرت‌های شیطانی در دستور کار انقلاب اسلامی قرار گرفت.
امام جمعه بروجرد افزود: از آنجا که انقلاب اسلامی همه منافع نامشروع قدرت‌ها را به خطر می‌انداخت از نخستین روزهای پیروزی انقلاب توطئه‌های گوناگونی از سوی دشمنان برای توقف ملت ایران و شکست انقلاب آغاز شد.
وی گفت: تمام مانع تراشی‌ها و توطئه‌هایی که بر سر راه ملت ایران بود به دلیل ماهیت دینی انقلاب و نظام سیاسی مبتنی بر دین و ولایت مطلقه فقیه بود.
حجت الاسلام ترابی گفت: دشمن در عرصه نظامی به جنگ انقلاب آمد و اراده کرده بود، که از طریق جنگ سخت و نظامی انقلاب اسلامی را شکست دهد، ولی ملت ما در کمال مظلومیت تنها در برابر همه توطئه‌های شیطانی ایستاد و با متحمل شدن خسارت‌ها از موجودیت نظام اسلامی دفاع کرد.
وی یکی دیگر از علل شکست دشمن را مسئله ولایت فقیه و پیروی امت از ولایت دانست و گفت: امروز موفقیت‌های ملت ایران مرهون تدبیر و مدیریت شجاعانه و پیامبرگونه حضرت امام راحل و خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری است.
وی همچنین اظهار داشت: دشمن از ولایت فقیه سیلی خورده و امروز در عرصه جنگ نرم این سنگر را نشانه گرفته و می‌خواهد باورهای دینی مردم را تضعیف کند.
امام جمعه بروجرد افزود: فتنه 88 یک حرکت کاملاً برنامه‌ریزی شده بود و مطرح کردن بحث تقلب در انتخابات بهانه‌ای برای کلید زدن انقلاب مخملی در کشور بود.
وی تصریح کرد: اما ملت بصیر ایران گوش به فرمان ولایت فقیه به نقشه آنها پی‌برده و در عرصه حمایت از دین و ارزش‌های دینی به میدان آمدند.
حجت الاسلام ترابی افزود: ملت غیور ایران اسلامی باید هوشیار و آگاه باشند که توطئه و دشمنی دشمنان ایران اسلامی هنوز به پایان نرسیده و دشمن همیشه و همه وقت در حال نقشه کشیدن جهت براندازی نظام مقدس اسلامی است.
وی اضافه کرد: موقعیت و شرایط ایران اسلامی در آستانه نزدیک شدن به انتخابات سرنوشت ساز مجلس شورای اسلامی بسیار حساس و مهم است و ملت ایران باید با بصیرت و آگاهی در انتخابات مجلس حضور حداکثری داشته باشند.
امام جمعه بروجرد گفت: دشمن در تلاش است که عناصر مزدور و افرادی را که غیرت دینی ندارند را وارد ارکان نظام کند و با این روش به اهداف شوم خود دست پیدا کند.
حجت الاسلام ترابی افزود: ملت ایران با تحقیق و مطالعه دقیق افرادی را به مجلس بفرستند که در روز خطر پای ارزش‌های دینی و ولایت بمانند و با بی‌بصیرتی به ارزش‌های اسلامی و قرآنی پشت پا نزنند.
وی اظهار داشت: یکی از خصوصیات مهم برای ورود به مجلس شورای اسلامی التزام عملی به دین اسلام و ولایت فقیه است، که باید ملت ایران به ان توجه جدی داشته باشند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول