اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌شرقی خبر داد

کمک 140 میلیارد ریالی مردم به کمیته امداد در آذربایجان شرقی

خبرگزاری فارس: مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌شرقی گفت: در هشت ماهه سال ‌جاری مردم این استان 140 میلیارد ریال به نیازمندان از طریق این اداره کمک کردند.

کمک 140 میلیارد ریالی مردم به کمیته امداد در آذربایجان شرقی
حسین دشتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز، اظهار کرد: در طول هشت ماهه امسال مردم استان آذربایجان شرقی بیش از 32 میلیارد ریال از طریق صندوق‌های صدقات به کمیته امداد امام خمینی(ره) کمک کرده‌اند.
وی افزود: این در حالی است سال گذشته، 34 میلیارد ریال از طریق صندوق‌های صدقات کمک مردمی جمع آوری شده بود.
دشتی یادآور شد: در هشت ماهه گذشته حدود 140 میلیارد ریال کمک مردمی داشته‌ایم، که در مقایسه با سال گذشته شاهد افزایش چشمگیر کمک‌های مردمی هستیم.
وی ادامه داد: در ایام عزاداری محرم، مردم استان حدود 360 میلیارد ریال، جشن عاطفه‌ها بیش از 3 میلیارد و 500 میلیون ریال و در ماه مبارک رمضان 10 میلیارد ریال کمک مردمی جمع آوری شده است که نسبت به سال گذشته 3 برابر افزایش داشته است.
دشتی همچنین خاطرنشان کرد: 60 درصد از این کمک‌ها مربوط به شهر تبریز است.

تمام مستمری‌ها از ردیف بودجه دولتی هستند
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی، گفت: تمام مستمری‌هایی که از طریق کمیته امداد امام خمینی(ره) به مددجویان پرداخت می‌شود از ردیف بودجه دولتی است و کمک‌های مردمی در این پرداخت‌ها هیچ نقشی ندارند.
وی ادامه داد: کل اعتبار کمیته امداد امام خمینی(ره) استان در سال ‌جاری 2070 میلیارد ریال است که 730 میلیارد ریال آن از اعتبارات دولتی، 430 میلیارد ریال از کمک‌های مردمی و منابع اقتصادی، 900 میلیارد ریال از طریق منابع بانکی و 120 میلیارد ریال از طریق باز پرداخت وام‌های اعطایی به مددجویان محقق می‌شود.
دشتی در ادامه خاطرنشان کرد: در هشت ماهه گذشته امسال بیش از 30 میلیارد و 834 میلیون تومان در قالب مستمری یا کمک هزینه معیشت به مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان پرداخت شده است.
وی میزان مستمری خانواده‌های یک نفره را 420 هزار ریال، خانواده‌های دو نفره را 550 هزار ریال، خانواده‌های سه نفره را 600 هزار ریال، خانواده‌های چهار نفره را 650 هزار ریال و خانواده‌های پنج نفره و بیشتر را 750 هزار ریال اعلام کرد و گفت: مستمری مددجویان به صورت ماهانه و به صورت الکترونیکی به حسابهایشان واریز می‌شود.

مددجو نباید به کمیته امداد وابسته باشد
دشتی در ادامه به آغاز نگرش جدید در کمیته امداد امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود: در نگرش جدید بر این باور هستیم که مددجو نباید همیشه به کمیته امداد وابسته باشد.
وی ادامه داد: در گذشته کمیته امداد فقط ورودی فعالی داشت اما، در حال حاضر سعی می‌کنیم تا با ایجاد طرح‌های اشتغال‌زایی و معرفی مددجویان به کارخانجات و  مراکز صنعتی مددجویان را به سمتی سوق دهیم تا خود بتوانند در جامعه نقش ایفا کنند و دیگر نیازمند کمک کمیته امداد نباشند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول