اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل هماهنگی شبکه‌های مردمی کمیته امداد خبر داد

افزایش دو برابری حامیان ایتام / حمایت 750 هزار حامی از ایتام زیرپوشش کمیته امداد

خبرگزاری فارس: مدیرکل هماهنگی شبکه‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی‌(ره) از حمایت 750 هزار حامی از 350 هزار یتیم زیرپوشش این نهاد در سراسر کشور خبرداد.

افزایش دو برابری حامیان ایتام / حمایت 750 هزار حامی از ایتام زیرپوشش کمیته امداد
علی‌شریف روحانی در حاشیه سفر به کردستان در گفت‌و‌گوی تفصیلی با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار داشت: کمیته امداد با بهره‌گیری از حمایت‌های حامیان در راستای رفع نیازهای مختلف ایتام زیرپوشش در حوزه‌های مختلف گام بر می‌دارد.
مدیرکل هماهنگی شبکه‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی‌(ره) تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت حامیان توانسته‌ایم بسیاری از نیازهای اساسی ایتام به ویژه در بحث اشتغال را برطرف کنیم.
روحانی اضافه کرد: بسیاری از نیازهای خانواده‌های زیرپوشش در زمینه اشتغال، مسکن، آموزش، ازدواج و معیشت از طریق کمک‌های مردمی و اعتبارات دولت و خود کمیته امداد به بهترین شکل ممکن برآورده می‌شود.
وی نقش مشارکت‌های مردمی در بحث رفع مشکلات نیازمندان و مددجویان زیرپوشش را موثر خواند و تصریح کرد: تلاش در راستای افزایش مشارکت‌های مردمی به صورت گسترده در این نهاد دنبال می‌شود.
مدیرکل هماهنگی شبکه‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی‌(ره) یادآورشد:‌ در طول چند سال اخیر با تلاش‌های انجام شده خوشبختانه در بحث تقویت مشارکت‌های مردم به ویژه توسعه صدقات اقدامات خوبی در سطح کشور انجام شده است.
 
* وجود 7 میلیون صندوق جمع‌آوری صدقه در کشور

روحانی از وجود 7 میلیون صندوق صدقات به منظور جمع‌آوری کمک‌های مردمی در سراسر کشور خبر داد و ادامه داد: در حال حاضر 7 میلیون و 500 هزار صندوق صدقات کوچک در منازل، ادارات، مغازه و مراکز تجاری وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: به منظور رفاه حال شهروندان و خیرین نیکوکار صندوق‌های کوچک جمع‌آوری صدقه به صندوق‌های الکترونیکی تبدیل می‌شوند.
وی اضافه کرد: راه‌اندازی صندوق‌های دیجیتالی حرکت به سمت تسهیل و تسریع در زمینه جمع‌آوری کمک‌های مردمی است.
به گفته وی، اهداف بلندی برای اجرای این پروژه در نظر گرفته شده است که تحقق و توسعه آن نیازمند تلاش همه دست‌اندکاران این مهم خواهد بود.
روحانی در ادامه با بیان اینکه کمیته امداد امام(ره) ‌به عنوان یکی از نهادهای عاطفی حرکتی عظیم در بحث ارتباط قلوب و مدیریت احسان و نیکوکاری برنامه‌های هدف‌داری را در سطح کشور دنبال می‌کند، افزود: برنامه‌های این نهاد در حوزه اکرام ایتام، جمع‌آوری زکات و موارد مشابه اکنون با محوریت توسعه مشارکت‌های مردمی به صورت جدی دنبال می‌شود.
مدیرکل هماهنگی شبکه‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی‌(ره) به جمع‌آوری470 میلیارد تومان مشارکت‌ مردمی در سال گذشته در کشور اشاره کرد و یادآورشد: میزان جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای سال جهاد اقتصادی دو برابر سال گذشته هدف‌گذاری شده است.
 
* افزایش دو برابری حامیان ایتام کمیته امداد

روحانی تصریح کرد: در سال‌جاری با برنامه‌ریزی‌های موثر افزایش دو برابری حامیان ایتام زیرپوشش محقق شده است.
به گفته وی، دو برابر شدن حامیان در سطح کشور اقدام مهمی در راستای رفع نیازها و مشکلات نیازمندان به ویژه ایتام زیرپوشش کمیته امداد خواهد بود.
مدیرکل هماهنگی شبکه‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی‌(ره) تصریح کرد:‌ با توجه به این ظرفیت بحث ایجاد مسکن و خانه‌دار کردن ایتام در کنار دیگر مددجویان این نهاد به صورت گسترده در سطح کشور دنبال می‌شود.
روحانی یادآور شد: سعی داریم از ظرفیت حامیان برای تامین مسکن ایتام به صورت گسترده استفاده کنیم و به همین منظور برنامه‌های مختلفی برای فرهنگ‌سازی این مهم در دستور کار قرار داده‌ایم.
وی تصریح کرد:‌کمیته امداد با تمام ظرفیت و توانایی به منظور خانه‌دار کردن ایتام از حامیان استفاده می‌کند.
 
* فعالیت 30 هزار رابط و عامل زکات در کشور

مدیرکل هماهنگی شبکه‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی‌(ره) تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 30 هزار نفر به عنوان رابطین و عاملین زکات کمیته امداد در سطح کشور فعالیت می‌کنند.
روحانی اگر چه اقدامات قابل توجهی در زمینه جمع‌آوری زکات در سطح کشور در چند سال اخیر انجام شده است، اما با تصویب قانون زکات در مجلس نتیجه زحمات هشت ساله کمیته امداد از طریق دبیرخانه ستاد احیای زکات به بار نشست.
 
* جمع‌آوری 150 میلیارد تومان زکات در کشور


مدیرکل هماهنگی شبکه‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی‌(ره) خاطرنشان کرد: تا پایان امسال جمع‌آوری 150 میلیارد تومان زکات در کشور هدف‌گذاری شده است.
روحانی در پایان افزود: در طول شش ماهه نخست سال‌جاری بیش از 65 تا 70 میلیارد تومان معادل 50 درصد از تعهدات این نهاد در بحث جمع‌آوری زکات در سطح کشور است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول