اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در زمینه ایجاد اشتغال

کمیته امداد خراسان شمالی رتبه سوم کشور را کسب کرد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: این نهاد از ابتدای سال جاری تاکنون با اجرای3 هزار و 827 طرح اشتغال رتبه سوم را در سطح کشور به خود اختصاص داد.

کمیته امداد خراسان شمالی رتبه سوم کشور را کسب کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی، امان‌الله حسین‌پور اظهار داشت: در سال جاری اعتباری بالغ بر260 میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های اشتغال اختصاص یافته است تا از این طریق بتوان گامی در جهت توانمند سازی نیازمندان برداشت.
وی با اشاره به اینکه استان‌های همدان و البرز به ترتیب رتبه اول و دوم را به خود اختصاص داده‌اند، افزود: این در حالی است که کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در میان دستگاه های اجرایی دیگر در سطح کشور رتبه نخست ایجاد اشتغال را کسب کرده است.
حسین‌پور تصریح کرد: کمیته امداد خراسان شمالی در حال حاضر 7 هزار طرح فعال دارد که از این راه بستر اشتغال برای 12 هزار نفر از جوانان استان را فراهم کرده است.
وی با اشاره به اینکه این نهاد متعهد شده است در سال جاری، 6 هزار طرح اشتغال را در خراسان شمالی اجرا کند، گفت: یکی از دلایل مهم پایداری طرح‌های اشتغال کمیته امداد، پرداخت تسهیلات به صورت غیر نقدی، در قالب ابزار و لوازم کار و با نظارت ناظران اشتغال و خودکفایی است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی افزود: طرح‌های اجرا شده در زمینه های تولیدی و خدماتی از جمله؛ دام‌پروری، کشاورزی، صنایع کوچک، فرش بافی، صنایع دستی، خدماتی و صنفی است.
وی لازمه اجرای طرح موفق اشتغال را در گرو داشتن دانش حرفه‌ای مناسب دانست و گفت: در همین راستا دوره‌های حرفه‌آموزی با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای و جهاد کشاورزی برای متقاضیان برگزار می‌شود.
حسین‌پور همچنین از نظارت دقیق کارشناسان حوزه اشتغال و آموزش چهره به چهره مجریان در محیط کار خبر داد و افزود: اصل پشتیبانی و بازاریابی محصولات در طرح‌های اشتغال و خودکفایی این نهاد اصلی فراموش نشدنی است.
وی یادآور شد: این نهاد با ایجاد نمایشگاه‌های دائمی و فصلی در سطح کشور و شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی سعی در فروش مناسب تولیدات مددجویان دارد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی خاطرنشان کرد: داشتن مهارت شغلی مرتبط و مجوزهای مربوطه برای تضمین موفقیت طرح‌ها از جمله شرایط پرداخت تسهیلات است.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول