اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بومهن انجام شد

برگزاری نخستین دوره لیگ آزاد دوچرخه‏سواری تریال کشور

خبرگزاری فارس: نخستین دوره رقابت‏های لیگ آزاد دوچرخه‏سواری تریال کشور با حضور برترین‏های این رشته در شهر بومهن از بخش مرکزی تهران برگزار شد.

برگزاری نخستین دوره لیگ آزاد دوچرخه‏سواری تریال کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، این رقابت‏ها که پیش از ظهر امروز برگزار شد، با استقبال خوبی مواجه شد.
این رشته جوان در کشور از تلفیق دوچرخه کوهستان با دوچرخه کورسی ایجاد شده است.
علاقه‏مندان به این رشته ورزشی می‏توانند با دوچرخه تریال حرکات نمایشی در محیط کوهستان و شهر به شرط رعایت اصول ایمنی را تجربه کنند.
در رشته تریال، اصل بر تعادل استوار بوده و راکب با انجام حرکات تعادلی و نمایشی، دوچرخه را از روی یک مانع به روی مانعی دیگر می‏پراند.
این موانع بسته به نوع رقابت می‏تواند مصنوعی و دست‏ساز یا متشکل از محیط‏های شهری، پارک‏ها و جلوه‏های طبیعی مانند صخره‏ها باشد.
دوچرخه‏سواران فعال در رشته تریال به منظور دستیابی به تعادلی مطلوب و مورد نظر از دوچرخه‏هایی با بدنه کوتاه، دارای شیب تنه زیاد و استحکام قابل قبول سود می‏برند.
ازدیاد پره‏های چرخ برای جلوگیری از آسیب در پرش‏های بلند، استفاده از لاستیک‏های مناسب جهت تحمل حرکات نمایشی و فقدان زین به دلیل عدم مزاحمت آن برای راکب از دیگر خصوصیات دوچرخه‏های مورد استفاده در تریال قلمداد می‏شود.
در مسابقات این رشته، مسیر با موانعی طراحی می‏شود که تریال‏کار باید بدون گذاشتن پا بر روی زمین از آن عبور کند؛ هر کس که در زمان کوتاه‏تر و با خطای کم‏تری این مسیر را طی کند، برنده محسوب می‏شود.
تریال از جمله ورزش‏های مهیج و دارای جذابیت‏های بسیار برای نسل جوان قلمداد می‏شود؛ اما این رشته نوپا در کشور توفیقات بسیاری پیرامون جذب این قشر به دست آورده است.
حفظ تعادل، پرش از موانعی گاه باور نکردنی، هیجان، صرف انرژی و استفاده از هوش برای عبور از جایگاه‏های طراحی شده همه آن چیزی است که یک جوان به آن دنبال خواهد بود.
هزینه‏های پرداختن به تریال همچون سایر رشته‏های ورزشی دوچرخه‏سواری گران و از عهده قشر غالب جامعه خارج است؛ اما جذابیت‏های این رشته با توجه به اصل مسلم "نزدیکی به مراکز ورزشی برابر با دوری از مجامع فساد" توجه بیش از پیش مسئولان به تریال را گوشزد می‏سازد.
این رقابت‏ها در بومهن با حضور تریال‏کارانی از تهران، خراسان رضوی، قزوین، اصفهان، مازندران، مرکزی و گلستان برگزار شد.
این رقابت‏ها در پایان محمدرضا آزادی از اصفهان، امیر محمدی‏نژاد از تهران و مجید بهشتی از قزوین را به عنوان برترین‏های اول تا سوم خود شناخت. 
انتهای پیام/ج20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول