اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور کاهش بار ترافیکی؛

فرهنگ دوچرخه‌سواری در جامعه نهادینه شود

خبرگزاری فارس: دبیر شورای هماهنگی ترافیک آذربایجان غربی گفت: به منطور کاهش بار ترافیکی در ارومیه فرهنگ استفاده از دوچرخه را باید در جامعه نهادینه کنیم.

فرهنگ دوچرخه‌سواری در جامعه نهادینه شود
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، مختار فتیحی‌پور صبح امروز در شورای هماهنگی ترافیک آذربایجان غربی که در سالن شماره دو استانداری این استان تشکیل شد، اظهار داشت: استفاده از دوچرخه در مسافرت‌های درون شهری مستلزم ایجاد زیر ساخت‌های لازم است و برای این منظور باید شهرداری‌ها اقدامات لازم را انجام دهد.
وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته شورای ترافیک استان مصوباتی در زمینه ایجاد زیرساخت‌های لازم برای ایجاد مسیر تردد دوچرخه را تصویب کرده بود، تصریح کرد: در این مصوبه به شهرداری ارومیه دو ماه فرصت داده شده بود تا در مسیر خیابان والفجر به سمت میدان امامت مسیر تردد دوچرخه ایجاد کند.
این مسئول افزود: مطالعات لازم در این زمینه انجام گرفت که با روی کار آمدن شهردار جدید این مطالعات به مرحله اجرا در نیامد.
فتحی‌پور با بیان اینکه ایجاد مسیر تردد دوچرخه به منظور تقویت فرهنگ دوچرخه سواری به تصویب رسیده بود، خاطرنشان کرد: مقرر شده بود مسیرهای دوچرخه سواری در ارومیه ایجاد و به مرور زمان این فرهنگ در سطح شهر توسعه یابد.
وی با بیان اینکه در این زمینه مطالعات انجام گرفته و نقشه‌های اجرایی نیز آماده هستند، گفت: یک تا دو فاز این طرح باید هر چه سریع‌تر اجرایی شوند.
این مسئول در ادامه با بیان اینکه ایجاد خطوط اتوبوس درون شهری پرسرعت نیز از دیگر مصوبات شورای هماهنگی ترافیک استان بود، ‌اظهار داشت: خطوط BRT باید برای کاهش ترافیک درون شهری ارومیه ایجاد شود ولی در ارومیه همت خوبی در این زمینه انجام نگرفته است.
دبیر شورای هماهنگی ترافیک آذربایجان غربی با بیان اینکه بر این اساس مقرر شده بود در شش ماه نخست سال جاری مطالعات لازم در این زمینه از سوی شهرداری انجام گیرد، اعلام کرد: با اتمام کار مطالعاتی این پروژه استانداری 50 درصد از اعتبارات لازم را متقبل شده بود.
فتحی‌پور با بیان اینکه ایجاد خطوط BRT راهکار طرح جامع ترافیک ارومیه می‌تواند محسوب شود، گفت: اجرای این طرح نسبت به قطار شهری راحت‌تر و کم هزینه‌تر است و می‌تواند گره ترافیک ایسن شهر را رفع کند.
وی خواستار همکاری مسئولان در این زمینه شد و افزود: مشکل ترافیک شهر ارومیه به یک معظل تبدیل شده و در صورت عدم معالجه این درد شاهد افزایش تزافیک در این شهر خواهیم شد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول